Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Často kladené otázky

Na koho a na čo sa môžete u nás sťažovať?
V podstate sa môžete sťažovať na čo chcete. Druhá vec je, že na stránku sa majú šancu dostať len tie sťažnosti, ktoré smerujú na súkromné a štátne firmy a štátne úrady. Prosíme Vás, aby ste nám neposielali sťažnosti (aj keď je to určite veľmi lákavé) na manželky, manželov, svokry, svokrov, susedov a podobne.
Príklad:

  • sťažnosť na susedu NIE
  • sťažnosť na predavačku v obchode (náhodou je to Vaša suseda) ÁNO

Ako podať sťažnosť?
Sťažnosť môžete podať formulárom z našej internetovej stránky.
Môžete nám ju poslať emailom na adresu staznosti@staznosti.sk.
Môžete nám ju poslať klasickou poštou na adresu: Cybernet Corporation, Kúpeľná 2 811 02 Bratislava.

Čo sa deje s Vašou sťažnosťou potom?
Po prijatí Vašej sťažnosti sa snažíme dotknutú stranu kontaktovať a posielame Vašu sťažnosť na vyjadrenie. Dávame na to čas 9 pracovných dní. Keďže často musíme komunikovať klasickou poštou a nemôžeme použiť email, veríme, že budete mať strpenie, kým sa Vaša sťažnosť objaví na našej stránke. Po 9 pracovných dňoch uverejňujeme sťažnosť či už s reakciou, alebo bez nej. Celková doba na vybavenie sťažností sa ale pohybuje okolo 20 dní, pretože treba započítať aj čas poštového doručenia.

Čo musí sťažnosť obsahovať?
Prvá vec je, že sa nezaoberáme sťažnosťami, kde nemáme kontakt na osobu, ktorá sťažnosť podáva. Preto uveďte minimálne Vaše meno a email na ktorom Vás možno zastihnúť (občas sa stáva, že si potrebujeme niektoré veci ohľadne sťažnosi upresniť a email na Vás je pomerne rýchla cesta, ako to urobiť). Ďalej, skúste uviesť čo najpresnejšiu adresu subjektu, na ktorý sa sťažujete. Zvýšite tým šancu na kladné a rýchle vybavenie. Keď už teda máme kontakt na Vás aj na subjekt, skúste nám čo najpresnejšie popísať celú sťažnosť. Opäť platí to, čo minule. Čím lepšie situáciu a všetky okolnosti popíšete, tým lepšia šanca, že sa všetko vybaví k Vašej spokojnosti. Ak si neželáte, aby sme v žiadosti o reakciu na Vašu sťažnosť uviedli Vaše meno, budeme toto želanie samozrejme rešpektovať, ale...

Dôležité upozornenie!!!
Štátne úrady a podniky sa riadia špeciálnym zákonom o sťažnostiach, zákonom číslo 152/98. V tomto zákone je presne špecifikované, čo stažnosť je a čo sťažnosť nie je. Rovnako je tu presne napísané, čo musí sťažnosť obsahovať, aby ju dotyčný úrad prešetril (meno, priezvisko atď). Preto ak sa sťažujete na štátnu firmu alebo úrad (napríklad ŽSR, Daňový úrad, Policajný zbor SR a iné) a máte záujem, aby bola Vaša sťažnosť vybavená, preštudujte si prosím tento zákon (bude na našej stránke medzi ostatnými zákonmi) a pošlite nám všetky potrebné informácie. Doby na vybavenie sťažností pre štátne inštitúcie sú 30 dní. Rovnako čas za ktorý bude Vaša sťažnosť prešetrená je daný týmto zákonom. V prípade, že nebudú poskytnuté všetky potrebné informácie, teda nebudeme môcť žiadať reakciu alebo nám bude oznámené, že neboli poskytnuté všetky informácie nutné na prešetrenie Vašej sťažnosti (o tomto probléme Vás budeme informovať), nebude na našej stránke uverejnená ani Vaša sťažnosť.

Veríme, že sme Vám týmto poskytli odpovede aspoň na základné otázky. V prípade akýchkoľvek nejasností alebo ďalších otázok nás, prosím, kontaktujte na niektorej z našich adries.

Reklama