Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Ministerstvo vnútra SR

Predmet: stav informatiky

Text sťažnosti:
Ministerstvo objednalo vybudovanie siete pre okresne urady s parametrami priblizne 30 kb/s pre jeden urad, spolu asi kapacita 2 Mb/s a plati za to 400 000 euro MESACNE je to cca 17 000 000 Sk, za rok je to cca 200 000 000 Sk. Keby si prenajalo kapacitu frame relay 64/32 kb/s 100x a 5x 512/256 kb/s a 1x 2048/1024 kb/s, stalo by to cca 2,2 mil. Sk. To je pomer 17/2,2 mesacne, za rok je to rozdiel aspon 150 mil. korun. Ta firma je TELENOR, v tej cene su aj ine veci, bolo by to na dlhsiu debatu, ten pomer by to zmenilo na asi 17 / 3 , to je stale dost na to aby niekto urobil poriadok vsetko je legalne, su na to zmluvy, akurat cena za ten podany vykon je ... Asi s tym moc neurobime, ale ked to nik nenapadne, tak to bude stat rocne 200 mil. a iste si viete predstavit, co by sa dalo urobit s tolkymi peniazmi som zvedavy :-))

Odpoveď na sťažnosť:
Dňa 23.6.2000 sme obdržali Vašu sťažnosť na Ministerstvo vnútra SR, v ktorej Vaša korporácia v úlohe sprostredkovateľa kritizuje stav informatiky v štátnej správe. Dovoľujeme si Vás upozorniť na tú skutočnosť, že toto podanie nespĺňa niektoré náležitosti podľa zákona NR SR č.152/1998 Z.z. o sťažnostiach. Napriek tomu bolo uvádzané podanie zaeviované v centrálnom protokole sťažností a obsah podania bol nami prešetrený. V priebehu prešetrenia bolo zistené, že v podaní sú uvedené nesprávne technické parametre informačnej siete VS-Net a že do ekonomických nákladov sú zahrnuté tiež náklady, ktoré primárne nesúvisia s jej prevádzkou. Z tohto a iných dôvodov považujeme obsah podania za neopodstatnený. Zatiaľ bez komentára z našej strany ponechávame fakt, že niektoré údaje z podania môžu byť a.s. Telenor považované za predmet obchodného tajomstva.
Sekcia verejnej správy sa nevyhýba oprávnenej kritike nedostatkov v jej činnosti. Ako jeden z ústredných orgánov štátnej správy je však povinná - a to aj pri vybavovaní sťažností - konať iba spôsobom, ktorý jej príslušný zákon ukladá. Rozhodne sa však bude vždy vyhýbať výmene informácií na stránkach internetu, bez možnosti verifikovať subjekt a objekt sťažnosti.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (724)51,02%
Nie (695)48,98%
Celkový počet hlasov: 1419

Koeficient inštitúcie/firmy: 26 (pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Ministerstvo vnútra SR: 0

Počet pochvál na: Ministerstvo vnútra SR: 0

Počet podnetov pre: Ministerstvo vnútra SR: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


Reklama