Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Tatra banka

Predmet: nakladanie s prostriedkami a byrokracia

Text sťažnosti:
Koncom aprila som si v Tatrabanke - v bratislavskej pobocke na Tovarenskej ulici - bol zriadit osobny ucet. Sucasne som poziadal o vydanie sukromnej platobnej karty VISA Electron. K tomu som musel vyplnit tlacivo s udajmi ako v casoch socializmu. Okrem osobnych dat, ktorych uvedenie povazujem za normalne, chceli odo mna take nezmyselnosti, ako je zamestnavatel, odkedy tam pracujem, co tam robim, kolko mesacne zarobim a ci to pravidelne zarobim... Skratka tlacivo 21 cm siroke a 43 cm dlhe! Vlastne nemusel som to vyplnit, ale pracovnik banky, ktory sa mimochodom spraval velmi slusne, ma upozornil, ze ak chcem kartu, tak to musim vyplnit. Po splneni vsetkych formalit ma upozornil, ze si mam po kartu prist o 3 tyzdne. Termin mi vobec neprekazal, pretoze som si bol vedomy toho, ze prve peniaze mi na ucet nabehnu aj tak az o dva tyzdne, tak naco by mi karta bola skor. O tyzden som vsak dostal z banky oznamenie, ze uz si mam prist po kartu. Pytam sa, naco vyhodila banka financne prostriedky na spracovanie oznamenia, material (list, obalka) a na postovne, ked sme sa dohodli, ze pridem o tri tyzdne! Im je to asi jedno, ved su to peniaze nas klientov. Rozhodol som sa, ze ked si pojdem vybrat kartu, sucasne by som mohol z uctu zaplatit havarijnu poistku za auto na zaplatenie ktorej som mal termin v ten den - 5. maja 2000. Uvazil som, ze by to mohlo byt jednoduche, ved aj poistovna (Allianz) ma ucet rovnako v Tatrabanke. Na ucte som nemal nic, preto som sa rozhodol, ze peniaze napred vlozim na svoj ucet (5.000,-) a sucasne dam prikaz na uhradu poistky. Ake vsak bolo moje prekvapenie. Peniaze som mohol vlozit bez problemov, ale uhradu uskutocnit az na druhy den. A to bolo iba 10 hodin dopoludnia. Vraj az ked mi peniaze na ucet nabehnu. Ale ved ja som bol predsa v banke! Namietal som, ze poistovna ma ucet rovnako v tej istej banke a ze uhradu by som mohol uskutocnit rovno vkladom na ucet poistovne. Ani to nebolo mozne (ak chcem termin dodrzat), vraj peniaze nabehnu az na druhy den. Vari si ich sami sebe budu posielat postou? Nepomohlo ani vysvetlenie problemu nadriadenej pracovnicky pri priehradke banky. Vychodisko sa vsak naslo! Ak som chcel trvat na uhrade v ten isty den musel som vyjadrit pisomny suhlas s debetnym urokom vo vyske 28% (dvadsatosem). Nie je to vela, ale je to prinajmensom smiesne, ked vlozene peniaze uz mali.

Odpoveď na sťažnosť:
Podla vseobecnych obchodnych podmienok Tatrabanky, a.s. kapitola IV. odsek 3, na vydanie platobnej karty musia byt splnene tieto podmienky:
3.1.
a) riadne vyplnena ziadost o vydanie platobnej karty a jej odovzdanie banke
b) otvorenie uctu v TB kapitola IV. odsek 4,
4.1. po odovzdani riadne vyplnenej ziadosti o platobnu kartu je banka opravnena splnit podmienky vzniku zabezpecenia.
4.2. ziadost o vydanie platobnej karty schvaluje banka, ktora ma pravo poziadat ziadatela o preukazanie solventnosti, prip. o referencie o jeho spolahlivosti.
Aktualne oznamy, informacie su zasielane klientom formou vypisov bezplatne a naklady spojene so zasielanim znasa TB.
v zmysle bodu c.13, kap.I. Vseobecnych obchodnych podmienok Tatrabanky, a.s. pri realizovani hotovostneho vkladu banka kredituje ucet klienta valutou prveho obchodneho dna, nasledujuceho po dni, ked obdrzala financne prostriedky, t.j. financne prostriedky su systemovo pripisane na Vas bezny ucet v den jeho vkladu, avsak s datumom nasledujuceho obchodneho dna.
Dovodom pre rozdielnu valutaciu hotovostnych a bezhotovostnych vkladov su rozdielne náklady banky na spracovanie hotovosti a realizaciu bezhotovostnych operacii, ktore su vyrazne vyssie pri spracovani hotovosti.
Z vyssie uvedeneho vyplyva, ze ak je disponibilny zostatok na Vasom beznom ucte pred vykonanim hotovostneho vkladu vyssi ako prevadzana suma financnych prostriedkov, je mozne bezhotovostny prevod vykonat v ten isty den.
Ak je disponibilny zostatok na Vasom beznom ucte pred vykonanim hotovostneho vkladu nizsi ako prevadzana suma financnych prostriedkov, bezhotovostny prevod banka vykona, avsak za tento prevod, t.j. za prevod financnych prostriedkov pod disponibilny zostatok na Vasom beznom ucte uctuje banka debetne uroky. (debetne uroky su pri FO 23%p.a. a pri PO 19,5 % p.a.)
Verim, ze uvedene argumenty dostatocne vysvetluju postup banky a zaroven sa Vam ospravedlnujem za nekompletnu informaciu, ktoru ste dostali od pracovnicky pobocky.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (737)49,33%
Nie (757)50,67%
Celkový počet hlasov: 1494

Koeficient inštitúcie/firmy: 128 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Tatra banka: 3
19.06.2001 Sťažnosť na Tatra banka - zákaz použitia mobilného telefónu
22.05.2001 Sťažnosť na Tatra banka - správanie úradníčky
13.02.2002 Sťažnosť na Tatra banka - Internet banking

Počet pochvál na: Tatra banka: 0

Počet podnetov pre: Tatra banka: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


Jozef napísal(a) dňa 16.08.2002 o 08:05:28:
Mne sa stalo tiez nieco podobne, som klientom TB uz dva roky a chcel som este jednu kartu. Ked som dostal do ruk tlacivo ktore som mal vypisat, tak ma presla chut na celu kartu...


Martin Stefanka napísal(a) dňa 16.01.2002 o 12:29:32:
"som mohol vlozit bez problemov, ale uhradu uskutocnit az na druhy den. " je to bohuzial tak. ale je to tak aj v zahranici. dokonca mam taky pocit, ze sluzby TB, su omnoho lepsie ako mnohych inych bank za hranicami.


Reklama