Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Predajňa potravín Teta, Bratislava

Predmet: neslušnosť pokladníčky

Text sťažnosti:
Dňa 11.5. okolo 12:30 som vošiel do Tety s úmyslom kúpiť si pollitrovú fľašu minerálky. Zobral som si ju do vozíka, došiel k pokladni (prvá napravo pri východe ku Grosslingovej - sme natočení smerom na Grosslingovú) - sedela tam žena okolo 30 rokov, okuliare. Ako som čakal pri pokladni na zaplatenie, zazvonil mi môj mobilný telefón, keďže som bol druhý v poradí, odpovedal som na hovor a začal som sa rozprávať. Keď som došiel k pokladni, ukázal som na fľašu Bonaqua, ktorú som si chel zaplatiť. Pokladníčka na mňa hodila škaredý pohľad. Keď som na chvíľu odložil hovor, povedal som jej, že chcem zaplatiť iba túto Bonaqu. Ona mi však povedala, že nie a že čo tu telefonujem. Začala vybavovať ďalšieho v poradí, aj keď som ja bol na rade a stále som nezplatil za fľašu. Keď som dotelefonoval, povedal som, že chcem zaplatiť. Ona sa na mňa veľmi (a to chcem zdôrazniť: veľmi) drzo oborila a povedala, či som nevidel nápis - nejaký zákaz o mobiloch. Povedal som, že som došiel z Grosslingovej a nič som si nevšimol. Ona mi na to zvýšeným hlasom zakričala, že čo si to dovoľujem telefonovať pri pokladni. Ja som jej kľudne odpovedal, že je to predsa môj telefón. Ona na to začala kričať, že jej to kazí pokladňu a neviem ešte aké hlúposti. Na to som jej povedal, že som slobodný človek a nenechám sa obmedzovať, keďže poznám svoje práva. Povedal som, že zaplatím a zaplatil som. Keď som jej povedal, že predsa ja som zákazník a prinášam obchodu zisk, povedala mi na to, že jej to môže byť ukradnuté. To ma už úplne dorazilo a tak som si zobral výdavok a odchádzal som preč. Pokladníčka ale bola stále naštvaná a začala kričať, že kde je strážnik. Evidentne ma chcela zastrašiť (o to evidentnejšie kvôli môjmu veku, od tohto faktu však odhliadnem). Ja som kľudne opustil obchod... Je maximálne otrasné, ak sa mi niekto v obchode pokúša obmedziť moje ústavné práva. O to nehoráznejšie je (a pre obchod smrtiace), že vykrikuje, že jej môže byť zisk, ktorý prinášam ukradnutý. Nebudem sa vyjadrovať k úrovni správania sa pokladníčky, u ktorej došlo ku nervovému skratu a hystérii kvôli obyčajnému vlneniu obrazu.

Odpoveď na sťažnosť:
Každý majiteľ mobilného telefónu by mal byť znalý, kde možno používať tento aparát , sú inštitúcie a priestranstvá, kde to nie je možné (napr. úrady, lekár, obchody a pod.). Povinnosťou majiteľa je pri vstupe do takýchto objektov aparát vypnúť, aby nedochádzalo k narušovaniu pracovnej činnosti.
Je zarážajúce, že sťažovateľ stojí pri pokladni a kľudne si telefonuje. Nielenže rozptyľuje svojím hovorom ďalších zákazníkov, ale vyrušuje pracovnú činnosť pokladníka (pozn. Sťažnosti.sk: a čo tak rozhovor dvoch ľudí?), ktorý pri svojom pracovnom výkone má byť čo najsústredenjší. Okrem toho prichádzalo k narušovaniu pokladničných databáz, chveniu obrazovky, nakoľko sa jedná o jemnú a citlivú techniku.
Upozornením pokladníčky k jeho neprístojnej činnosti nedochádza k žiadnemu obmedzeniu práv dotyčného sťažovateľa, práve naopak, keď pán sťažovateľ ovláda svoje ústavné práva, mal by ovládať aj svoje povinnosti pri prévádzke mobilného telefónu.
Čo sa týka správania pokladníčky, k danému incidentu sa neviem vyjadriť, nakoľko som nebol k nemu prizvaný, ale môžem konštatovať, že pochybujem o takomto správaní, pretože kolektív, ktorý pracuje na danej prevádzke je slúšný a milý a práve naopak naším krédom je "Náš zákazník, náš pán.". Dôkazom je i to, že na prevádzke sa nenachádza žiaden záznam, sťažnosť od zákazníkov na pracovníkov daného obchodu.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (773)51,29%
Nie (734)48,71%
Celkový počet hlasov: 1507

Koeficient inštitúcie/firmy: 68 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Predajňa potravín Teta, Bratislava: 4
11.12.2000 Sťažnosť na Predajňa potravín Teta, Bratislava Odpoveď neobdržaná - personál
06.06.2000 Sťažnosť na Predajňa potravín Teta, Bratislava Odpoveď neobdržaná - arogantný personál
09.10.2001 Sťažnosť na Predajňa potravín Teta, Bratislava Odpoveď neobdržaná - správanie personálu
07.03.2002 Sťažnosť na Predajňa potravín Teta, Bratislava Odpoveď neobdržaná - ukradnutý nákup

Počet pochvál na: Predajňa potravín Teta, Bratislava: 0

Počet podnetov pre: Predajňa potravín Teta, Bratislava: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


wlado napísal(a) dňa 15.12.2001 o 02:55:37:
Na to je len jedno riešenie - nakupovať inde.


Reklama