Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Optifarma Comfort, Prešov

Predmet: expirácia prípravku

Text sťažnosti:
Dňa 30.10.2001 som si v Očnej optike kupovala roztok na kontaktné šošovky značky RENU 500ml za 400 Sk. Pôvodne som si nechcela kúpiť také veľké balenie, ale predavačka mi ho ponúkla s tým, že je cenovo výhodnejšie. Na moje nemilé prekvapenie som zistila, že tento roztok má dátum expirácie 12/01, to znamená, že ho môžem o mesiac vyhodiť. Nasledujúci deň som tak bola opäť s tým, aby mi tento "starý tovar" vymenili. Predavačka sa všemožne vykrúcala a jasne mi povedala, že som si sama na vine, mám sa pozerať na dátumy a potom až kupovať. Odišla som takpovediac s dlhým nosom, napokon dátum expirácie ešte neprešiel. Oni ma však podrazili, lebo ma neupozornili, resp.neznížili cenu výrobku. Ako môže toto urobiť jedna solídna firma? S mojou žiadosťou o výmenu ma poslať "do čerta"?

Odpoveď na sťažnosť:
Týmto by sme radi zareagovali na negatívnu kritiku na našu spoločnosť, ktorú sme od Vás obdržali. Je nám veľmi ľúto, že zákazníčka odišla z našej predajne s pocitom krivdy a nespokojná, ale dovoľte nám upresniť okolnosti tohto nákupu. Dňa 30/10/01 si zakúpila v našej prevádzke Optifarma Comfort v OC Danubia roztok na kontaktné šošovky značky Renu za 400.-Sk. Nemohlo sa však jednaťo 500 ml balenie (takéto sme ani v predaji nemali), ale muselo ísť o 240 ml balenie, ktoré už bolo kvôli blížiacej sa expirácii zlacnené zo 450.-Sk na 400.-Sk. Optici-optometristi, ktorí vykonávajú aplikáciu kontaktných šošoviek, nás informovali, že takéto množstvo roztoku vystačí pacientovi pri bežnom používaní približne na dva mesiace. To by v tomto prípade bol november a december tohto roku, čím by nebol problém dodržať dobu použitia pred uplynutím expirácie. Okrem toho, zákon ukladá povinnosť nepredávať výrobky po expiračnej dobe, nie však pred ňou. Pokiaľ ide o upozornenie o expirácii, nemyslíme si, že by bolo pri predaji bežnou praxou informovať každého zákazníka o dobe expirácie každého výrobku; je skutočne v záujme zákazníka, aby si ju pri nákupe skontroloval sám. Medzičasom sme roztoky s končiacou expiračnou dobou už stiahli z predaja a upozornili sme personál, aby aj v budúcnosti pozorne sledoval uplynutie tejto lehoty u všetkých výrobkov, ktorých sa to týka. V prípade p. Hlavatej sme ochotní poskytnúť jej zdarma 355 ml balenie roztoku Renu multi plus v hodnote 540.-Sk, ktoré si môže vyzdvihnúť v predajni Optifarma Comfort. Dúfame, že tento ústretový krok z našej strany ocení a aj naďalej ostane našou zákazníčkou.

Poznámka:
Túto sťažnosť považujeme za vyriešenú naozaj v prospech zákazníka. Kiež by bolo takýchto firiem viac...

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (846)53,31%
Nie (741)46,69%
Celkový počet hlasov: 1587

Koeficient inštitúcie/firmy: 103 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Optifarma Comfort, Prešov: 0

Počet pochvál na: Optifarma Comfort, Prešov: 0

Počet podnetov pre: Optifarma Comfort, Prešov: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


napísal(a) dňa 07.06.2005 o 13:08:17:


test napísal(a) dňa 04.01.2002 o 21:40:07:
test


Reklama