Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Baumax

Predmet: požičanie nástroja

Text sťažnosti:
Požičal som si vŕtacie kladivo Dewalt na urobenie otvoru do betónového muriva o priemere 10cm. Požičali mi náradie aj s vrtákom, s tým, že ten otvor s týmto náradím urobím. Po vyvŕtaní 2 dier, čiže vrták dvakrát prešiel betónovým murivom sa rozpadol hrot vrtáku a moja činnosť skončila. Košický Baumax je od môjho bydliska 50 km, čiže dvakrát cesta do Košíc ma stála 200 Km., 500Sk zapožičanie náradia, blokovanie zálohy 20000 Sk na 24 hod. To by som vedel pochopiť, veď pracovníci tejto predajne nemohli vedieť, že ten vrták sa rozsype a ja nebudem môc vykonať prácu, ktorú som chcel. Ale neviem pochopiť, že prišla ku mne pani zástupkyňa s tým, že ten vrták som zničil a čo navrhujem, lebo ten stojí 1800Sk a je zničený. To ma poburuje. Po relatívne búrlivej konzultácii mi vrátili zálohu 20000Sk. Ja som zaplatil 500Sk za požičanie náradia bez toho, aby som platil za tzv. zničený vrták. Pani zástupkyňa ma ešte informovala, že už možno 2 roky sa ten vrták používal a každý ho vrátil v poriadku, až ja bohvie čo som s nim robil, lebo som ho zničil. Ja tvrdím, že ak sa vrták používa na vŕtanie, tak po určitom čase sa zničí. Ja som asi mal tú smolu, že sa rozpadol tvrdený hrot vrtáku akurát mne. Po tom mi prostredníctvom svojej kolegyne predložila zmluvu, ktorú som samozrejme podpísal s poznámkou, aby som si ju prečítal. To ma dosť uráža, ja som tú zmluvu čítal pri zapožičaní náradia. Tam sa uvádza, že hradím zničenie, stratu a pod. mimo bežného opotrebenia. V tomto prípade išlo o bežné opotrebenie a myslím si, že každý technicky uvažujúci človek vie, že keď sa niečo používa, tak sa to opotrebúva a všetko má svoju životnosť. Pani zástupkyňa si nevie uvedomiť, že ak si požičiam náradie, kde ona deklarovala prvotriednosť /o ktorej nepochybujem/ tak po dvoch vrtoch nemôže sa vrták rozpadnúť a ak áno, tak to predsa nemôže bezhlavo pripisovať mne, ale musí si uvedomiť, že ten vrták asi doslúžil a nečakať, že nový kúpi niektorý zákazník. Očakával som, že zamestnanci Baumaxu mi sami od seba ponúknu iný vrták, aby som mohol dokončiť tú prác. Ale pani zástupkyňu to ani nenapadlo. Nevadí, možno som naivný. Poznám Baumax ešte z Bratislavy, keď nebol v Košiciach. Mám rád túto spoločnosť, lebo ma vždy vedeli uspokojiť, veľa som tam nakupoval so svojou rodinou, lebo som stále zakúpil také veci, čo inde nemali. Viem, že filozofiou a stratégiou tejto firmy je spokojnosť zákazníka a následná prosperita spoločnosti, ale neverím, že Baumax chce prosperovať požičiavaním náradia takým spôsobom, že prvotne investuje do náradia a potom sa raz to náradie opotrebuje, čiže podľa pani zástupkyne zničí a zákazník kúpi nové a kolo ide ďalej.

Odpoveď na sťažnosť:
Spoločnosť Baumax SR, s.r.o pôsobí na Slovensku 10 rokov. Stratégiou a filozofiou firmy je spokojnosť zákazníka, ktorú sa snažíme dosiahnuť kvalitným sortimentom, odborným poradenstvom a aj doplnkovými službami.
Jednou z doplnkových služieb je požičovňa profesionálneho náradia. Funguje na princípe zálohovej platby hodnoty náradia, po vrátení náradia, vrátime zákazníkovi zálohu a účtujeme poplatok. Samozrejme so zákazníkom uzatvárame zmluvu, ktorá obsahuje podmienky nájmu, kde okrem iného stojí : "Nájomca zodpovedá po celú dobu platnosti nájomnej zmluvy za stratu, zničenie i poškodenie prenajatých predmetov s výnimkou bežného opotrebovania vzniknutého v súlade s riadnym užívaním." V danej situácii predmet - vrták, ktorý užíval p. sťažovateľ nie je zničený bežným opotrebovaním, ale neodborným použitím, o čom svedčí aj vyjadrenie autorizovaného servisu.
Spoločnosť Baumax SR, s.r.o. neúčtovala zákazníkovi zničenie vrtáka. S našou službou požičovne sú zákazníci spokojní a odmietame tvrdenie, že spoločnosť Baumax chce prosperovať požičiavaním náradia a jeho opotrebovaním dosiahuť, aby zákazník kúpil nové. Nikdy sa tak nestalo a ani nestane. Najdôležitejší pre nás je spokojný zákazník.
Veríme, že sťažovateľ a aj Vy, vážení čitatelia, zostanete našimi zákazníkmi a spoľahnete sa na nami poskytované služby.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (865)48,35%
Nie (924)51,65%
Celkový počet hlasov: 1789

Koeficient inštitúcie/firmy: -7 (negatívny)
Počet ďalších sťažností na: Baumax: 2
31.05.2001 Sťažnosť na Baumax - negatívne podmienky
17.09.2001 Sťažnosť na Baumax - tovar

Počet pochvál na: Baumax: 0

Počet podnetov pre: Baumax: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


lamperv napísal(a) dňa 01.01.2008 o 00:56:07:
MAM Z BAUMAXOM PODOBNÉ SKUSENOSTI KED SOM SI U NICH KUPOVAL PRIKLEPOVU VRTACKU A TA SA MI PO TROCH MESIACOCH ROZPADLA DOSLOVA PRIAMO V RUKACH NO NAPRIEK REKLAMACII SOM NEUSPEL BOLO MI POVEDANE ABY SOM SI DOPLATIL A ZOBRAL INI TIP VRTAČKI SPREPACENIM TO NEMALO ANI ZNACKU.TAKTO MA ODBILI.NIC SI Z TOHO NEROBTE P. STAZOVATEL.PRAVDA BOLA NA VASEJ STRANE.DRZIM VAM PALCE ABY STE UZ NEMUSELI NATRAFIT NA TAKETO POCHIBNE SLUZBI.S POZDRAVOM.KUTIL.S.R.O.


lamperv napísal(a) dňa 01.01.2008 o 00:55:29:


Ivor napísal(a) dňa 30.10.2007 o 19:45:33:
Ak tomu dobre rozumiem, tak vrták bol požičiavaný za požičovné 500 Sk celé 2 roky - ako uviedla p. vedúca. Predpokladám , že ak bol požičaný iba 10 krát, tak Baumax utŕžil 5000 Sk. Cena vrtáku je 1800 Sk. Skutočne firma ako Baumax by mohla bez slova uznať, že vrták už na seba zarobil, a zákazníkovi mali poskytnúť nový vrták aby mohol svoju prácu dokončiť - teda ak skutočne platí, že zákazník je na 1. mieste. Ale to u nás asi ešte potrvá , kým si firmy uvedomia že zákazník je na prvom mieste aj v skutočnosti, nielen na letákoch a v reklamách.


marcel napísal(a) dňa 29.06.2007 o 09:33:12:
Vrták sa predsa postupom času vplyvom používania opotreboval a oslabol a je logicke že v jednom momente korunka odletí. Som len kutil, ale zatial som sa nestretol s takým vrtákom, ktorý by sa postupne obrusoval( myslím tým korunku vrtáku), ale vždy po čase dojde k oslabeniu a korunka praskne alebo odletí celá. Na čom by firmy zarábali, keby vyrobily doživotný vrták?


Icko napísal(a) dňa 05.06.2007 o 11:14:54:
V Baumaxe som uz viac krat kupil za dobru cenu pomerne kvalitny tovar z oblasti stavabnin, ale ako kazdy hypermarket... Na ukor dobrej ceny tu, horsia cena tamto. stolovu lampu,ktora v Baumaxe stoji okolo 360 Sk som kupil v pasazi Tesca za 166 Sk.skratka treba si dobre rozmysliet,kde co kupit.no a s tym poziciavanim je to tazke asi vsade.Mam s tym svoje skusenosti.Tiez som musel zaplatit stary vrtak panovy podnikatelovi z Banoviec, skoro ako za novy,takze tento pan stazovatel dopadol celkom dobre.Treba si presadit svoje, aj ked niekedy trosku hlasnejsie.a vyjadrenie Baumaxu o tom ako nechce na nas zarabat, ale sluzit zakaznikovi? pripomina mi to jeden Murphyho zakon:"Prichadzam z danoveho uradu, aby som Vam pomohol"


joco napísal(a) dňa 20.05.2007 o 12:28:29:
neodborne zaobchazdanie zachytil železo a vytrhol hrot


momo napísal(a) dňa 27.12.2001 o 16:32:57:
baumax?mam s nim bohate skusenosti a preto moj nazor je ze baumax je dobry len ako vyklad...priam vyborny!!!


Diwiak napísal(a) dňa 21.12.2001 o 00:01:21:
Hm, odpoved Baumaxu je postacujuca, ale to sa dalo cakat, ze sa vyhovoria na autor. servis, ktory to uzna ako vadu spos. zlym zaobchadzanim. S tym sa bohuzial neda pohnut.


Reklama