Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Tatra banka

Predmet: Internet banking

Text sťažnosti:
Som klient TATRA BANKY a.s. a doteraz som bol s poskytovanými službami veľmi spokojný. Vždy ma potešilo, keď Tatra Banka zaviedla nejakú rozumnú a užitočnú pre klientov novinku, za ktorú získala, aj patričné ocenenie (napr. za B-Mail). Stala sa bankou č.1 na Slovensku, aj keď o nejakých tých "muškách" by som vedel...
Ako to už v živote býva, keď je niečo fungujúce a dobré vždy sa nájde niekto "MÚDRY", ktorý to všetko pokazí!
1. Úplne bezdôvodné zvyšovanie poplatkov za spracovanie zahraničných šekov ktoré boli predtým spoplatňované min. 300,- Sk zo sumy za podanie, aj viacerých šekov naraz, neskôr bola suma zvýšená na min. 350,-Sk a dnes už min. 350,-Sk za každý JEDEN šek!!! Takže, keď obdržíte, ako príklad, 1000 šekov, každý na sumu 5 USD a menej, tak ich rovno zahoďte, lebo nedostanete nič a Tatra Banke a.s. budete ešte aj doplácať!!!
Tvrdenie Tatra Banky a.s., že je to spojené s poplatkami zahraničným bankám, je neseriózne! Hlavne v prípadoch, keď väčšina bánk v zahraničí takýto úkon nespolatňuje vôbec!
2. Internet banking? SUPER! Čo k tomu dodať? Banka bez tejto služby dnes už asi nemôže "prežiť". Je to neodmysliteľná súčasť služieb (aspoň podľa môjho názoru). Neviem, či sa v Tatra Banke niekto rozhodol dopracovať k ďalšiemu oceneniu (tento krát za "HLUPOSŤ") tým, že navrhol povinné dodatočné overovanie prístupu pomocou SMS / GRID karty. Mal to najprv vyskúšať na vlastnej "koži" takých 5-10 krát za deň v priebehu aspoň jedného roka!!!
Tvrdenie TATRA BANKY a.s., že je to pre zvýšenie bezpečnosti klienta je úplný NEZMYSEL!!! Rád vysvetlím prečo! Keď už zlodej zistí Váš PID kód a potom z Vás "vymláti" prístupové heslo, tak tú GRID kartu, mu už asi dáte sám a dobrovoľne... (ak by ju už nemal skôr, ako z Vás "vypáčil" heslo). Overovanie pomocou PID a hesla v Internet bankingu je absolútny štandard všade na svete a nikto nič lepšie nevymyslel (okrem TATRA BANKY a.s.). Ja sa len čudujem, že Silicon Valley je v USA a nie na Slovensku, keď sú tu takí "géniovia"...
Taktiež, po mojich skúsenostiach s SMS správami o stave na účte, ktoré niekedy prídu, aj po niekoľkých hodinách, alebo po nedávnom "zblbnutí" systému, ktorý mi po vykonaní jednej transakcie poslal, asi 20 SMS správ s pra-podivnými výpismi, si skutočne neviem predstaviť, ako budem čakať SMS niekoľko hodín pri počítači, aby mi bol umožnený prístup na účty.
Jediné, čo týmto Tatra Banka a.s. dosiahla je to, že zo dňa na deň vážne skomplikovala používanie Internet bankingu svojím klientom a to veľmi nezmyselným, nepohodlným až obťažujúcim spôsobom dodatočného overovania, funkčnosť ktorého sa dá vyjadriť jedným slovom - "BLBOSŤ", bez toho, aby sa spýtala na ich názor aspoň formou ankety a jednoducho svojich klientov postavila tvárou v tvár nanútenému nezmyslu, ako pred hotovú, danú a nemennú vec!!! (Monopol na obzore???) Pokladám to za neúctu voči klientovi, ktorý na možnosť takýchto radikálnych krokov, nie je vopred upozornený ("posledných 5 možných prístupov pred zablokovaním vstupu" nepokladám za uspokojivé ) a ktoré pre klienta znamenajú sklamanie istoty a dôvery v takúto inštitúciu. Čo bude nasledovať? Bude treba dodatočne vpisovať aj posledné trojčíslie sériového čísla občianskeho preukazu??? Strávime 2 hod. prihlasovaním a 1 minútu transakciou??? Nasledovný text sa z čista-jasna objavil na web stránke Internet bankingu Tatra Banky: ------ Radi by sme Vás upozornili na skutočnosť, že do budúcnosti nemôžeme garantovať pokračovanie verzie, kde bude heslo jediným autentifikačným prostriedkom a odporúčame Vám už teraz zmeniť spôsob autentifikácie, buď aktivovaním SMS kódu v časti "Nastavenia" - "Nastavenia bezpečnosti", alebo aktivovaním GRID card, alebo Secur ID. Pokiaľ nemáte GRID card, alebo Secur ID k dispozícii, požiadajte o ne prostredníctvom DIALOGu na 02/6866 1000 alebo na Vašej pobočke. Odteraz máte už len 0 prihlásenia len s heslom, predtým ako bude Váš prístup do internet bankingu len s heslom zablokovaný. ------ To elegantné "do budúcnosti nemôžeme garantovať" znamená: "máš posledných 5 vstupov a HOTOVO"! Podotýkam, že možnosť dodatočnej autentifikácie existovala, aj doteraz, ale už je stanovená, ako povinnosť pre každého klienta, či s tým súhlasí, alebo nie! Trápi ma len otázka, ako k tomu došlo, že sa takáto BLBOSŤ ujala v doteraz celkom serióznej banke??? Po tom, čo sa klientmi Tatra Banky časom stali aj také firmy ako Slovenské Telekomunikácie a.s., UPC Slovensko a iné, už na názoroch obyčajných "smrteľníkov" asi vôbec nezáleží... Svedčí o tom, aj reakcia pracovníkov Tatra Banky a.s. na moju sťažnosť, ktorí po mojom odôvodnení, že tento spôsob je len obťažujúcim nezmyslom, ako aj určitou formou donucovania typu "buď sa s tým zmieriš, alebo si hľadaj inú banku", nakoľko nemám možnosť inej voľby, iba sa tomuto nezmyslu podrobiť a k tomu ešte táto "služba" bude zrejme, aj spoplatňovaná (konkrétne SMS), mi oznámili, že toto opatrenie je zavedené na tzv. "ochranu" klienta, aj keď je to proti jeho vôli a že im bude ľúto, ak vo mne klienta stratia... Skrátka, ak si ti nepáči, choď do... inej banky (ďalšia inštancia-lampáreň)
Som stále hlboko presvedčený a verím, že v TATRA BANKE a.s. je dostatok rozumných a zodpovedných osôb, ktorí vedia brať do úvahy seriózne argumenty a zabránia presadeniu tohoto a ďalších podobných nepremyslených nezmyslov v budúcnosti.

Odpoveď na sťažnosť:
Je nám ľúto, že ste nadobudli negatívny dojem z niektorých našich nedávnych aktivít a radi by sme reagovali na Vašu sťažnosť, aby sme sa ich objektívne pokúsili vysvetliť aj na tomto fóre, keďže naša doterajšia mailová komunikácia, kde sme sa snažili záležitosť vysvetliť, neznamenala zmenu Vášho postoja, na ktorom nám záleží, takže veríme, že týmto nájdeme Vaše pochopenie a udržíme si Vašu dôveru.
Pokiaľ ide oblasť poplatkov za šeky, je potrebné zdôrazniť, že výška poplatku za šek na inkaso je podľa nášho názoru zodpovedajúca riziku spojenému s daným platobným prostriedkom. Šek na inkaso je prostriedok, ktorý sa často pokúšajú rôzne osoby zneužiť a jeho preplatenie trvá omnoho dlhšie ako pri inej forme platenia. Nie je teda najideálnejší pre príjemcu ani pre banku a naviac je v modernom svete zastaralý, preto sa naša banka snaží platbu šekom veľmi jednoducho nahradiť hladkou platbou. Vzhľadom na príklad, ktorý uvádzate, je ťažké uveriť, že niekto by vystavoval šek na sumy okolo 5 USD, ale pokiaľ by sa tak stalo, je neekonomické, aby si ho v banke uplatňoval. Nemôžme však súhlasiť s tým, že banky tento úkon nespoplatňujú. Deje sa tak a pokiaľ skutočne máte prehľad o podmienkach viacerých iných bánk, určite to potvrdíte.
Je fakt, že sme museli pristúpiť k spomínanému nepopulárnemu opatreniu v Internet Bankingu, ale verte nám, že pokiaľ by sme neboli presvedčení o jeho nutnosti a o potrebe urobiť maximum pre zabezpečenie ochrany všetkých klientov, nepristúpili by sme k tomuto kroku. Tatra banka ako iste viete, je technologickým lídrom v oblasti poskytovania služieb elektronického bankovníctva s najširším portfóliom internetových produktov a získala v októbri 1999 prestížne ocenenie na výročnom udeľovaní cien Technology for Retail Banking Excellence Awards, od svetovo uznávaného časopisu Banking Technology a získala cenu aj za službu B-mail, ktorá zvíťazila v kategórii Najlepší on-line bankový produkt roka. Teší nás, že sa sám považujete za jedného zo spokojných klientov Tatra banky a oceňujete novinky, ktoré sa snažíme pripravovať. Snažíme sa o maximálnu jednoduchosť a užívateľskú pohodlnosť našich produktov, ktoré sú však vždy podriadené kritériám bezpečnosti.
Preto s veľkým znepokojením sledujeme aktivity, ktoré sa snažia zneužiť celosvetovú počítačovú sieť internet na nelegálne aktivity, konkrétne na zasielanie výhražných a vydieračských e-mailov alebo priamo zneužívajú neopatrnosť klientov finančných inštitúcií. Nebezpečnosť tohto konania zvyšuje fakt, že terčom takýchto útokov sa stávajú dôveryhodné inštitúcie a známe osobnosti. Keďže často nejde o pokus napadnúť priamo systémy banky, ale využiť dôveru klientov, banky viacerými spôsobmi vyzývali klientov na zabezpečenie ochrany svojich osobných údajov a používanie zabezpečených počítačov z verejne prístupných miest. Pri preverovaní úrovne bezpečnosti, ktorú Tatra banka pravidelne uskutočňuje sa preukázalo, že forma kedy si klient môže sám zvoliť úroveň bezpečnosti pri prihlasovaní a realizácii platobných príkazov nemusí byť už v súčasnosti dostatočná. Banka sa preto rozhodla uplatňovať a vyžadovať ďalšie formy zabezpečenia, ktoré využívajú najmodernejšie dostupné komunikačné prostriedky. V súčasnosti majú klienti možnosť vybrať si okrem doterajších možností zabezpečenia prístupu k účtu (GRID karta, SecureID), aj mimoriadne bezpečný spôsob formou generovania SMS kódu, ktorý je doručený priamo na ich mobil. Je nám samozrejme známe, že pri vyžiadanej zmene nastavení mohlo dôjsť k drobným nepríjemnostiam vyplývajúcim zo zníženej úrovne pohodlia v prístupovej fáze.
Že Tatra banka berie bezpečnosť svojich systémov skutočne vážne, potvrdzuje aj nová verzia Internet bankingu, ktorá rešpektuje celosvetové trendy v oblasti zabezpečenia prístupu a údajov na najvyššej možnej úrovni. Napriek tomu však banka priebežne vyzýva všetkých používateľov internet bankingu, aby nebrali upozornenia o zabezpečení svojich kódov a hesiel na ľahkú váhu a chránili ich podobne ako si chránia platobné karty, či iné dôverné údaje.
Vo svojej sťažnosti ste nám adresovali viacero nelichotivých hodnotení, avšak našou prioritnou ambíciou je starať sa o záujmy klientov ako celku, pričom záujmy a očakávania jednotlivcov sú často rôzne. Môžeme Vás uistiť, že v Tatra banke pracuje dostatok špičkových odborníkov, ktorí by si veľmi rozmysleli každý krok, Vami hodnotený ako "nezmysel, hlúposť, či blbosť". Overovanie prístupu možno znamená určitý posun na pomyselnej priamke, kde na jednom konci je pohodlnosť a na druhom bezpečnosť, avšak tak ako vývoj a spoločnosť ide dopredu, treba sa tomu prispôsobiť a eliminovať všetky možné hrozby, ktoré, dajme tomu, ešte včera hrozbami neboli.
Nejde pritom o "vymlátenie" prístupového hesla, či GRID karty, toto nie sú metódy, kvôli ktorým je dodatočná autentifikácia nutná. Ide v každom prípade najmä o otázku zvyku. Chápeme, že nie všetci sme ochotní a schopní meniť flexibilne svoje zvyklosti, ale samotná autentifikácia nezaberie viac ako pár minút a keďže aj doteraz bola jednou z možností, ktoré sme ponúkali, nepovažujeme ju za radikálny krok. Banka má na základe svojich všeobecných obchodných podmienok možnosť a istým spôsobom aj povinnosť upravovať podmienky poskytovania svojich služieb v nadväznosti na celospoločenské potreby a vývoj o čom sú klienti dopredu informovaní. V žiadnom prípade sa teda nedá hovoriť o donucovaní ani inej forme nátlaku, ani o neakceptovaní argumenácie klienta. Ide o bežný a odôvodnený zásah do poskytovaných podmienok a Tatra banke naopak bytostne záleží na spokojnosti klientov, avšak všetkých klientov. Snaha o zabezpečenie tohto stavu často znamená aj zmeny, ktoré z rôznych príčin nevyhovujú jednotlivcom, ale banka verí, že postupom času nájde pochopenie a plnšiu podporu, až sa preukáže, že aj nepopulárne opatrenia sú často nutné a účinné. Vtedy sa možno dočkáme aj porozumenia priamo od Vás.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (870)52,70%
Nie (781)47,30%
Celkový počet hlasov: 1651

Koeficient inštitúcie/firmy: 133 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Tatra banka: 3
19.06.2001 Sťažnosť na Tatra banka - zákaz použitia mobilného telefónu
22.05.2001 Sťažnosť na Tatra banka - správanie úradníčky
09.05.2000 Sťažnosť na Tatra banka - nakladanie s prostriedkami a byrokracia

Počet pochvál na: Tatra banka: 0

Počet podnetov pre: Tatra banka: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


IkpmTcmzmT napísal(a) dňa 08.08.2016 o 07:38:55:
I would like to buy the plain white linen bedlinen. king sizeWould you please email the price of the duvet cover, pillow slips (sdratand), fitted sheet.I live in CT, would there be a way to get it to me?


copilot napísal(a) dňa 13.01.2007 o 00:12:01:
TATRA BANKA je najdrahšia banka na Slovensku...Polatky su neskutočné..vysoké...šak maju s toho zisky na ukor občana...
Sťažovateľ ma pravdu..čím zložitejšie, tým je to horšie..
tak, ako u aut, čím zložitejšie, tým sa to skorej pokazí...
Ked občan platí za vedenie účtu 200Sk, tak prečo potom ešte platíme za pohyby na účte, ked dostanem peniaze na účet, tak zaplatím za prijate peniaze, je to spravodlive??
Ja chcem čisté peniaze, čo dostanem za svoju prácu a oni mi ešte zrazia za príjem...je to logické platiť dvakrát???
Za vedenie účtu aj za iné služby?? Takto nás len okradajú o tvrdo zarobené korunky....


rasto napísal(a) dňa 13.06.2004 o 12:55:14:
pokial ide o grid kartu, tak je to blbost. sam som bol klientom postovej banky, ktora poskytovala zoznam unikatnych kodov, z ktorych sa dal kazdy pouzit len raz a potom automaticky banka vygenerovala novy a dorucila ho ku mne. ale bol som nuteny zrusit ten ucet, pretoze to bolo jednie pozitivne v tej banke. inak bol internet baning uplne nemotorny a dost stupidny. tatrabanka ma skvely internet banking, ale to zabezpecenie by mali nechat na kazdom ,nech si vyberie stupen, aky mu vyhovuje


bodliak napísal(a) dňa 13.08.2002 o 09:44:19:
K tej grid karte:

Mna to nepotesilo. Na aktivne operacie pouzivam SecureID,
prihlasovanie s dalsim ochrannym prvkom je len pritaz.
Bez SecureID si mozu hackeri akurat tak pozriet zostatok.

2.- Skor mi chyba nejaky progress, nove sluzby. Realita ? Len novy sadzobnik. Zdrazeli a o dost. A este stale sa im mali ? Vykazuju zisk v urovni miliard korun.


alah napísal(a) dňa 27.02.2002 o 16:29:22:
Mám niekoľkoročné skusenosti s TatraBankou (aj jej internet-bankingom) a mám asi 1,5-ročné skúsenosti aj s inou (zahraničnou) bankou a jej internet-bankingom. A dovoľujem si tvrdiť, ze môžem porovnávať na základe skutočných skúseností.

TatraBanka dosahuje veľmi vysokú úroveň služieb, ktoré sú porovnateľné s kvalitnými bankami v západnej Európe.

Tvrdenie sťažovateľa, že zahraničné banky "čosi" nespolatňujú pramení iba z neznalosti, lebo v zahranižnej banke pravdepodobne žiadne transakcie nevykonával. Naopak, mne známa zahraničné banka (meno si nechám pre seba) spoplatňuje všetky operácie (a nie práve najnižšími poplatkami): vedenie účtu, prevody, vydanie platobných kariet atď.

Až donedávna som ja osobne videl práve v zabezpečení internet-bankingu v TatraBanke slabinu, lebo internet-banking v spomínanej zahraničnej banke bol na vyššej bezpečnostnej úrovni: prihlásenie síce iba číslom konta a heslom, ale pre každú transakciu (prevodný príkaz) je potrebné dodatočné overenie číslom zo zoznamu TAN (TransAktion Numbers), ktorý držiteľovi účtu vydáva banka písomne. Každé TAN číslo sa dá použiť iba jedenkrát, po použití je už viac neplatné. Po spotrebovaní zoznamu TAN-čísel dostane klient nový zoznam.
Dodatočné overovanie transakcií sa mi veľmi páčilo a čakal som, kedy s niečim podobným príde aj TatraBanka. A prišla s GridKartou, čo je principiálne akýsi "permanentný" TAN zoznam.
Mňa oznam o dodatočnom zabezpečení GridKartou tiež "zaskočil", lebo sa nachádzam momentálne mimo SR a myslel som, že tým strácam prístup k internet-bankingu, ale po jednom e-maile a jednom telefonáte do TatraBanky a po jednom týždni čakania som mal svoju novú GridKartu v ruke.
Pre mňa to bola ďalšia pekná skúsenosť s TatraBankou, kde vymyslili jednoduchý, bezproblémový a dokonca aj veľmi bezpečný spôsob doručenia GridKarty priamo do mojich rúk.

Ešte pre sťažovateľa: GridKarta samozrejme nezabráni v tom, ak z Vás niekto bude niekto chcieť "vymlátiť" informácie na prístup k Vášmu kontu. Ide tu o celkom inú stránku (nie fyzické násilie), ale o internetovú bezpečnosž komunikácie. Ak Vy posielate z lokálneho počítača meno a heslo do servera v TatraBanke, tak táto informácia prejde niekoľkými ďalšími medzistanicami-počítačmi, kde všade je možné túto informáciu zaznamenať. (Skúste si napísať príkaz TRACERT WWW.TATRABANKA.SK a uvidíte cez koľko počítačov komunikujete.) Neskôr túto Vašu prihlasovaciu informáciu môže niekto použiť ...pochopiteľne pravdepodobne vo Váš neprospech. Zavedením GridKarty sa do prihlasovacej informácie zamieša aj variabilná časť a prípadný nelegálny záujemca o vstup do Vášho konta má sťaženú situáciu a musel by monitorovať Vašu komunikáciu s TatraBankou dlhší čas. Samozrejme riešenie GridKartou nie je 100% bezpečné, ale je iste bezpečnejšie ako bez nej.


2aa napísal(a) dňa 19.02.2002 o 20:17:40:
Tatrabanka napisala: "Pokiaľ ide oblasť poplatkov za šeky, je potrebné zdôrazniť, že výška poplatku za šek na inkaso je podľa nášho názoru zodpovedajúca riziku spojenému s daným platobným prostriedkom".

O akom riziku sa rozprava? Ved seky sa pripisu az po OVERENI KRITIA prostriedkov na seku, a to aj ked bol sek vystaveny na inom konci sveta!

Co sa tyka poplatkov za cashovanie seku, zo Slovenskych bank je 350.-Sk poplatok za sek najvacsi, ale nepoznam banku ktora by to robila bezplatne.


katka napísal(a) dňa 18.02.2002 o 08:09:04:
Mily klient Tatra Banky, asi ste v zivote nepoculi o hackeroch, ktorym heslo nemusite prezradzat, pretoze si ho vedia sami zistit, ked ho zadavate na pocitaci. Ja osobne som privitala moznost pouzit GRID kartu, pretoze sa tym stazi "praca" nepovolanych osob. GRID kod zadavate vzdy z inej pozicie, takze ak ho aj raz niekto zachyti, bude mu na nic, pretoze pri dalsej transakcii pocitac vyzaduje kod z inej pozicie. Naopak, PIN kod staci odchytit raz a moze ho pouzivat neobmedzene. Tatra Banka ma pravdu a verte mi, vedia co robia. Su tu vsak este institucie, ktori sa snazia nevidiet slabe miesta v bezpecnosti az dovtedy, kym niekto nezverejni hesla vsetkych klientov. Potom klient vini samozrejme prislusnu instituciu a privital by aj zadanie odtlacku prsta, len aby neprisiel o svoje peniaze, alebo sukromne udaje.


vlko napísal(a) dňa 13.02.2002 o 20:51:53:
Chcel by som len tymto povzbudit TB a.s. ako skutocne dokaze pecovat o svojich klientov a odkazat jej len tolko: Prosim umoznite tomu stazovatelovi, aby sa racil prihlasit len svojim PIDom a heslom a dufam, ze potom niekto z neho vytrasie nielen ten PID a heslo ale aj pekny balik z jeho uctu! KOMU NIET RADY TOMU NIE POMOCI!!!


Reklama