Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Tesco

Predmet: reklamácia

Text sťažnosti:
V decembri 2001 som si zakúpila v OD Tesco v BA dámske náramkové hodinky. Po troch mesiacoch sa mi na spodnej strane strieborného náramkového remienku ošúpal povlak . Po niekoľkých dňoch sa mi na ruke objavili drobné škvrny a podráždenie pokožky. (alergická reakcia ) Dňa 28.05.2002 som sa rozhodla po viacerých pokusoch o nosenie týchto hodiniek s rovnakou reakciou kože o reklamáciu závady . Nebudem Vám popisovať neochotu obslužného personálu na reklamačnom oddelení / slečna si neuvedomovala, že je tam pre zákazníka a nie naopak/. Bez opýtania mi vzala hodinky a vypísala reklamačný list s tým, že
hodinky sú nefunkčné. Až na môj protest, že ide o inú závadu, zareagovala vytiahnutím záručného listu, ktorý som pri kúpe neobdržala s vetou: "záruka sa na remienok nevzťahuje."

Po mojích protestoch, že na akýkoľvek tovar je 1/2 roka záruka a remienok je súčasťou hodín, dopísala reklamačný list. Oboznámila mi, že ma budú kontaktovať o výsledku reklamácie.

Do dňa 03.07.2002 sa tak nestalo . Dňa 03.07.2002 som sa vybrala do OD TESCO pre finančnú hotovosť, nakoľko prešla 30 dňová lehota na vybavenie reklamácie. Pri mojom príchode mi bolo oznámene, že mi dňa 12.06.2002 volali a ja som nebola doma. Na moju otázku, prečo tento pokus nezopakovali mi odpovedali, že majú aj inú robotu ako mi volať.
Vraj som bola povinná sa 27.06.2002 dostaviť do OD Tesco aby ma oboznámili s výsledkom.

Na moju otázku, prečo ma na moju povinnosť neupozornili pri podávaní reklamácie mi oznámil, že som to mala vedieť. OD TESCO má už 1 rok utajené tel. čísla, tak som nemohla ani tel. kontaktovať reklamačné odd.

Výsledok: hodinky som nechala v OD TESCO, peniaze mi odmietajú vrátiť.

Ja som sa rozhodla, že OD TESCO bude patriť medzi obchodné domy kam už určite nevkročím na nákup, čo budem odporúčať aj môjmu dosť veľkému okruhu známych.

Odpoveď na sťažnosť:
Vážení páni,

dovoľte nám odpovedať na negatívnu kritiku pani J.R.
Pani J.R. si u nás zakúpila dámske náramkové hodinky s kovovým remienkom. Po trojmesačnom nosení zistila, že sa jej na spodnej časti náramku zošúpal povlak. Pani opisuje neochotu pracovníkov na oddelení reklamácií, ktorí jej odmietli uznať reklamáciu hodiniek. Súčasťou týchto hodiniek bol aj záručný list, v ktorom dodávateľ udáva, že záruka sa nevzťahuje okrem iného na náramky, remienky, kovové ozdobné povlaky ,... Pracovníčka reklamačného oddelenia ju na túto skutočnosť upozornila. Pani J.R. však trvala na reklamácii, preto naša pracovníčka vypísala reklamačný list. Táto povinnosť vyplýva predajcovi zo zákona. Súčasťou reklamačného listu je okrem iného aj kolonka s uvedením dátumu, kedy bude reklamácia vybavená. Vedľa je podpis zákazníka, čím zákazník berie na vedomie dátum, kedy bude jeho reklamácia vybavená, t. j. max. do 30 dní. Pokiaľ si zákazník uvedie telefonický kontakt, v prípade, že je reklamácia vybavená skôr, telefonicky ho vyzveme na prebratie reklamovaného tovaru v skoršom termíne. Je to však len naša služba naviac. Nie je teda pravdivé tvrdenie zákazníčky, že sme povinní ju telefonicky informovať. Ďalšou kolonkou je "Špecifikácia reklamovanej vady", kde náš pracovník uviedol "robí ekzém, poškodenie vnútornej strany, olúpal sa náramok"/kópiu reklamačného listu Vám prikladáme na posúdenie /. Nie je teda pravdivé tvrdenie, že naša pracovníčka bez opýtania vzala hodinky a vypísala reklamačný list s udaním reklamácie - nefunkčné hodinky. Postup našej pracovníčky bol v tomto prípade správny.

Pani J.R. v druhej časti sťažnosti poukazuje na to, že si dňa 3. 7. 2002, t. j. 5 dní odo dňa uplynutia reklamačnej lehoty, prišla pre finančnú hotovosť.Predpokladáme, že bola v domnení, že ak nepríde v stanovenom termíne, budeme jej musieť vrátiť peniaze, aj keď bude jej reklamácia zamietnutá - nedodržaný zákonom stanovený termín na vybavenie reklamácie. Jej reklamácia bola však z našej strany vybavená v termíne, t. j. do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, t. j. do 27. 6. 2002, presne tak, ako je uvedené na reklamačnom liste. Naša pracovníčka ju na to upozornila, avšak zákazníčka odmietla prevziať tovar a odišla so slovami, že sa bude sťažovať. Nakoľko jej reklamácia nie je uznaná, v záručnom liste je jasne uvedené, na čo sa záruka nevzťahuje, bude zákazníčka písomne vyzvaná na prevzatie reklamovaného tovaru.
Zároveň Vám ešte chceme pripomenúť, že telefónne číslo do nášho hypermarketu je utajené len od júna 2002. Dovtedy bolo telefónne číslo nášho hypermarketu uverejnené vo všetkých propagačných TESCO letákoch, ktoré sa rozposielajú do všetkých domácností v Bratislave a rovnako sú k dispozícií vo všetkých hypermarketoch a obchodných domoch na Slovensku.
Chcela by som poukázať ešte na jeden fakt. Pani si kúpila hodinky 18. 12. 2001, po troch mesiacoch sa jej ošúpal povlak, avšak reklamáciu si prišla uplatniť až 28. mája 2002, t. j. dva týždne pred uplynutím záručnej lehoty. V zmysle platnej legislatívy je zákazník povinný uplatniť reklamáciu ihneď po zistení závady a nie používať výrobok ďalej a čakať až na termín ukončenia záručnej doby. Takéto správanie sa môže byť posudzované ako špekulácia.
Na záver však chcem podotknúť, že v tomto prípade naši zamestnanci postupovali podľa platných smerníc a metodických pokynov, ktoré sú v našej organizácii plne v súlade s platnou legislatívou. Pokiaľ sťažovateľka mala pocit, že sa voči nej nepostupovalo korektne, mala právo si dať zavolať službukonajúceho vedúceho, s ktorým mohla na mieste vybaviť celú záležitosť.

Sme radi, že ste nás pred zverejnením sťažnosti v médiách požiadali o stanovisko. Nie je nám jedno, ako prácu našich pracovníkov vníma zákazník. Našim prvoradým cieľom je, aby zákazník odchádzal s príjemným pocitom a maximálne uspokojený. Nevyhýbame sa však ani kritike. Tá je pre nás vždy výzvou na zlepšenie našich služieb, pretože vždy je čo zlepšovať. Mrzí nás akákoľvek kritika, avšak túto musíme považovať za neoprávnenú.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (953)52,19%
Nie (873)47,81%
Celkový počet hlasov: 1826

Koeficient inštitúcie/firmy: 255 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Tesco: 8
06.06.2001 Sťažnosť na Tesco Odpoveď neobdržaná - nekvalitný tovar
05.06.2001 Sťažnosť na Tesco Odpoveď neobdržaná - vratná fľaša
18.04.2001 Sťažnosť na Tesco - croissant
12.02.2001 Sťažnosť na Tesco - skúšanie tovaru
13.09.2001 Sťažnosť na Tesco Odpoveď neobdržaná - pokladničný blok
10.10.2001 Sťažnosť na Tesco Odpoveď neobdržaná - melón
22.05.2002 Sťažnosť na Tesco Odpoveď neobdržaná - personál
06.06.2002 Sťažnosť na Tesco Odpoveď neobdržaná - slovenský návod

Počet pochvál na: Tesco: 0

Počet podnetov pre: Tesco: 3
20.08.2001 Podnet pre Tesco - informovanosť pracovníkov
25.09.2001 Podnet pre Tesco - správanie predavačov
10.12.2002 Podnet pre Tesco - platené WC

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


zakaznik napísal(a) dňa 14.01.2017 o 17:09:34:
zasobovanie teska v ladnickich rovniach prazne regali zelenina .kuracie.ine mesa nieco hrozne jeto kazdi piatok a sobotu vazne chodte kupit mrkvu.zeler patrzlen


zakaznik napísal(a) dňa 14.01.2017 o 17:09:34:
zasobovanie teska v ladnickich rovniach prazne regali zelenina .kuracie.ine mesa nieco hrozne jeto kazdi piatok a sobotu vazne chodte kupit mrkvu.zeler patrzlen


napísal(a) dňa 15.08.2016 o 16:22:46:
Tesco Bieloruská-najdrzejšie predavačky,poloprázdne prepravky
na ovocie,zelenina,regále zívajú prázdnotou,len drzosť
predavačiek vyniká,pretože na nič nemajú čas,tak sú zamestnané
nič nerobením!


Peťa napísal(a) dňa 24.10.2014 o 18:03:39:
Dobrý večer, dnes navečer som bola na nákup v Tescu Partizánske a keď sme prechádzali cez dvere aj s nákupom, tak čítačka začala pípať, napriek tomu, že obsah nákupu v taške zodpovedal s obsahom nákupu na pokladničnom bločku. Zistilo sa, že to pípala káva Dolce Gusto. Keď tam kupujem pampersky, tie mi pípajú pravidelne. Ako školia tie pokladničky, keď nie sú si schopné do bodky poriadne spraviť svoju prácu, len to odflákajú. A vymakaný SBS-kár, podľa bločku zahlási, že citrus, ale pri tom žiadny citrus - alkohol na bločku a ani v taške nie je. A obsluha na informáciach?! Tá nevie ani čia je, pretože nevie nájsť tlačivo sťažnosti a pero, to tam majú len jedno a keď si človek vyžiada manažéra, tak sa na človeka ešte drzo dovolí zvýšiť hlas. S takýmto primitívnym prístupom a odflákanou prácou som sa nestretla ani v PD, NR, BA v obchodoch, len v PE nevedia ako sa majú správať.


Frenky napísal(a) dňa 05.01.2003 o 10:16:37:
Trochu neskoro, ale predsa :) Zaruka sa zo zakona vztahuje predsa na kazdy tovar (aspon 1/2 roka). Zakaznik si moze reklamovat tovar aj 15 minut pred koncom zaruky (to sa ti ludia co odpovedaju tak trosku mylia) presne tak ako oni mozu zobrat peniaze za nekvalitny tovar hned pri pokladni! Jedinym cielom tychto obchodov je obrat ludi o co najvecsie mnozstvo penazi za minimum casu (rovnako ako aj tych predavacov pri ich smiesnom plate) a nejakym mazanim medu okolo huby alebo ich ubohymi argumentami aspon mna nepresvedcia. Nemaju pravdu! Ta pani je proste v prave, ale bohuzial, na Slovensku je pravo tazko vymozitelne (ked aj sudy ako najvyssia moc su skorumpovane a nerobia si svoju pracu, tak co mozete ocakavat od podnikatelov ktori maju peniaze a lepsich pravnikov?)


Laura napísal(a) dňa 08.10.2002 o 12:00:28:
Vidim, ze staznosti na Tesco je tu dost. Zaradila som sa tiez medzi zakaznikov Tesca, ktori si kupia v danom obchode tak akurat rohlik.
Aj ja som zaciatkom roka 2002 poslala jednu staznost na Tesco na "staznosti.sk", ale autori stranky nepokladali za potrebne ju uverejnit. Kto vie, preco . . .?


Kamil napísal(a) dňa 06.10.2002 o 10:52:33:
Zaruka musi byt aj na remienok! Odporucam sa obratit na SOI.


Reklama