Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Dopravný podnik, Bratislava

Predmet: prekračovanie dovoleného počtu prepravovaných osôb

Text sťažnosti:
Prinášame zaujímavú sťažnosť s ešte zaujímavejšou odpoveďou. Z nekonečnej série sťažností na DP Bratislava, prichádza ďalšia časť...

Pán Bendžala (ktorý sťažnosť bez akéhokoľvek nášho zásahu vybavil) sa sťažoval na notorické prekračovanie počtu prepravovaných osôb, čo k zvýšeniu bezpečnosti určite neprispieva. Tu je odpoveď DP Bratislava a následná reakcia pána Bendžalu.

Odpoveď na sťažnosť:
Vašu sťažnosť sme obdržali dňa 21.8.2002 a po oboznámení sa s jej obsahom konštatujeme, že Vašou dobre mienenou snahou je znížiť počet prepravovaných osôb v Bratislave, nakoľko ste toho názoru, že vodiči MHD musia počet prepravovaných osôb osobným zásahom regulovať, t.j. na zastávkach MHD umožniť len vstup určitého počtu osôb a následne ho regulovať podľa počtu vystupujúcich, čo zdôvodňujete striktným uplatňovaním § 42 zák. č. 315/1996 Z.z.
Sme toho názoru, že takáto cesta je v súčasnej dobe v Bratislave hlboko nereálna. Počet prepravovaných osôb môže DPB, a.s. „regulovať" s cieľom znižovania prepravovaných osôb len navýšením počtu vozidiel MHD, alebo znížením výkonov.
Vzhľadom k uvedenému mali by ste pripustiť, že navyšovanie, resp. aspoň kvalifikovaná obnova vozidlového parku MHD je závislá od pridelených finančných prostriedkov, teda od ich zvýšenia, čo sa bohužiaľ nedeje.
Rozsah výkonov MHD je viazaný medzi Hl. mestom Bratislava a DPB, a.s. „Zmluvou o poskytovaní výkonov vo verejnom záujme ..." s tým, že spodná hranica výkonov je na úrovni 43 mil. vzkm. Túto hranicu možno zvýšiť alebo znížiť, len za určitých podmienok.
Vzhľadom k finančnej situácii aj napr. k tomu, čo vy navrhujete, by bolo žiadúce v súčasnej dobe znížiť hranicu výkonov, čo by však bol kolaps verejnej dopravy v Bratislave. Veríme, že finančná situácia sa v dohľadnej dobe zlepší tak, aby DPB, a.s. mohol obnoviť a zvýšiť vozidlový park MHD a nakoniec aj zvýšiť hranicu výkonov MHD v Bratislave.
Dúfame, že aj Vaša sťažnosť k tejto našej snahe smeruje, za čo Vám ďakujeme.


Reakcia pána Bendžalu:
Vaša odpoveď na moju sťažnosť zo dňa 16.08.2002 ma naozaj prekvapila. Ja nemôžem znižovať počet prepravovaných osôb v Bratislave a ani sa o to nesnažím. Správne ste opísali postup. že vodiči MHD majú umožniť na zastávkach MHD vstup len určitého počtu osôb a následne ho regulovať podľa počtu vystupujúcich. Myslím, že znenie § 42 Zákona číslo 315/1996 Zb. je celkom jasné. Takýto postup je celkom bežný v krajinách kde platí podobný zákon. Moja sťažnosť sa však týka prípadov, keď niet pochýb o tom, že najvyšší povolený počet prepravovaných osôb bol prekročený.
Možno súhlasiť, že uplatňovanie tohto zákona môže spôsobiť zníženie počtu prepravovaných osôb vo vozidlách DPB, ale tento zákon som neprijal ja, preto nerozumiem tvrdeniu, že sa snažím znižovať počet prepravovaných osôb. Pokiaľ si myslíte, že je bezpečné prepravovať aj vyšší počet osôb ako stanovujú súčasne platné predpisy, treba presadiť zmenu príslušného zákona alebo technickej normy, tak aby zohľadnili vaše nové poznatky o bezpečnosti prepravy osôb.
Z Vašej odpovede mám pocit, že v DPB je počet prepravovaných osôb a „finančná situácia" dôležitejšia ako život a zdravie cestujúcich. Rovnako vo mne vzbudzuje podozrenie, či vodiči DPB nie sú navádzaný prípadne nútený, aby si neplnili povinnosti vyplývajúce z §42 zákona č. 315/1996 Zb. Keďže zodpovednosť je v zákone daná na vodičov, nerozumiem, prečo by sa boli dobrovoľne vystavovali tak veľkému riziku.
Moja sťažnosť, táto ani predchádzajúca, určite nesmeruje k obnoveniu a zvýšeniu vozidlového parku MHD ako píšete vo svojej odpovedi. Smeruje k zvýšeniu bezpečnosti prepravovaných osôb, ale aj ochrane vodičov a DPB, a.s. pred prípadným postihom zo strany štátu alebo pred hromadnými žalobami cestujúcich, ktoré sú bežné (zatiaľ nie na Slovensku) aj v prípade len potenciálneho ohrozenia z dôvodu zanedbania povinností, čo by mohlo mať nepriaznivý vplyv na finančnú situáciu DPB, a.s.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (822)49,88%
Nie (826)50,12%
Celkový počet hlasov: 1648

Koeficient inštitúcie/firmy: 24 (pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Dopravný podnik, Bratislava: 17
28.06.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Sťažnosť vyriešená iba formálne - zastávka
27.06.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Sťažnosť vyriešená iba formálne - trolejbus
20.08.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Sťažnosť vyriešená iba formálne - nákup BID kupónu
17.05.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - autobus
21.05.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - systém spojov
03.05.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava - fungovanie spojov
24.04.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - spoje
12.01.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - zdražovanie lístkov
08.01.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - autobus a automaty
04.01.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - odchod autobusu
02.01.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava - dopravné spoje
07.09.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava - autobus a automat
11.09.2001 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava - preprava bicykla
12.01.2002 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - nové cestovné lístky
03.06.2002 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - revízor
07.07.2002 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - vynechanie spoja
21.11.2002 Sťažnosť na Dopravný podnik, Bratislava Odpoveď neobdržaná - Vajnory-obchvat

Počet pochvál na: Dopravný podnik, Bratislava: 3
15.06.2001 Pochvala na Dopravný podnik, Bratislava - autobusová linka 92
30.12.2000 Pochvala na Dopravný podnik, Bratislava - spoj
16.07.2002 Pochvala na Dopravný podnik, Bratislava -

Počet podnetov pre: Dopravný podnik, Bratislava: 2
04.09.2001 Podnet pre Dopravný podnik, Bratislava - autobusová linka
01.10.2001 Podnet pre Dopravný podnik, Bratislava - linky

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


L9nQFnYSb napísal(a) dňa 09.08.2016 o 07:59:40:
More posts of this quatyli. Not the usual c***, please http://xvnsrgyx.com [url=http://edfraxrjvv.com]edfraxrjvv[/url] [link=http://gvdyhudwr.com]gvdyhudwr[/link]


5o1qmkantvm napísal(a) dňa 09.08.2016 o 01:27:37:
Reading posts like this make surfing such a <a href="http://whvvic.com">plsrueae</a>


BKQv4Rgl napísal(a) dňa 08.08.2016 o 16:04:56:
Nohnitg I could say would give you undue credit for this story.


!!! napísal(a) dňa 19.08.2014 o 10:32:18:
Mozete mi prosim vas povedat kde sa furt je*u tie autobusi ????? Teraz cakam na zastavke stara ivanska na 65tku spoj,smer vrakuna a cakam tu uz jak kok*ot 20 minut na autobus !!!! Naco si mam platit listok ??? Ked sa vozia v tych uzasnych busoch sami bezdomovci a cigani spinavy co vyhukuju ????? Ale ked sa jedna o pokuty tak vtedy ste najkrajsi !!! Poj*bte si ten vas zas*any podnik !!!! Meskam uz 10x do toboty kvoli vasim neschopnym vodicom !!!!! Autobus s cislom 65 a cislo autobusu 2121 meskal 16 minut !!! Dna 19.8.2014 .. Mql ist o 10:20 a prisiel 10:36!!! DOVY !!!


Michaela napísal(a) dňa 19.11.2002 o 10:48:50:
Ja by som sa chcela stazovat,na linky,ktore chdia do Devinske Novej Vsi.Autobus c.21,chodi zriedkavo na to, kolko ludi cestuje z Devinskej,autobusy su stare a casto sa kazia!Este by som chcela dodat,ze kazde rano prestupujem pod Stanicou na trolejbus c.201,ktory chodi vecne neskor.Chcem sa dopravovat do prace na cas,ale na koho sa tu mam uz spolahnut!!!z pozdravom Michaela


Peter Švec napísal(a) dňa 12.11.2002 o 18:59:49:
dodavam este, ze to bolo v lete, takze viete si predstavit ten vzduch v autobuse


Peter Švec napísal(a) dňa 12.11.2002 o 18:44:01:
Nuz, co je na tom prejst par desiatok metrov autobusom postojacky. My na strednej sme na vystavu vzdialenu niekolko desiatok kilometrov isli tak, ze v jednom autobuse isli 2 triedy a 2 ucitelia. autobus mal 45 miest, tzn. ze cca 17 ludi muselo hodinu aj pol stat. Vsetci vsak platili rovnaku sumu, rovnako zaplatil ten, kotry stal, rovnako ten, ktory si spokojne sedel!


Reklama