Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Carrefour

Predmet: Bezpečnostná služba

Text sťažnosti:
Dňa 27.10.2002 som sa rozhodol navštíviť predajňu Carrefour v Košiciach, za účelom kúpy koženej bundy. Bundu, ktorú som si šiel kupovať, som si ešte niekoľko hodín predtým bol pozrieť na oddelenie so známym. Tak ako pri každej kúpe hodnotnejšieho tovaru, aj tento krát som sa rozhodol overiť si cenu pomocou "skenovacieho" zariadenia umiestneného v predajni. Predsa len som nechcel ostať zaskočený pri pokladni úplne inou cenou za tovar. Keďže cena sedela s tou, ktorá bola uvedená na štítku pripnutom o bundu, nič nebránilo tomu, aby som šiel ku pokladni za tovar zaplatiť. Pokladník odstránil zabezpečovaciu spinku, vydal mi bloček, vyplatil som tovar a tešil sa z toho, že som urobil dobrú kúpu, keďže šlo o zľavnený tovar. Moja radosť však netrvala dlho...

Potom, čo som sa potrápil so zabalením bundy do malej tašky, tak ako vždy väčšiu nemali, pristúpil ku mne zamestnanec bezpečnostnej služby. Bez toho, aby sa aspoň slušne pozdravil ma požiadal, aby som mu ukázal bloček. (doplním, že tento pracovník stál asi 10 metrov od pokladne, v ktorej som platil, teda určite vedel, že ma zastaví a videl ako sa trápim s balením bundy). Bez toho, aby som namietal som bloček ukázal. Zobral bloček, ktorý som dostal ako potvrdenie pri pokladni a povedal, že mám vytiahnuť bundu z tašky. (to trápenie s balením pred niekoľkými sekundami bolo teda zbytočným). Keďže som sa už s podobnými situáciami iných zákazníkov, ktorí svoje podobné príbehy zverejnili na internete stretol, rozhodol som sa riadiť radami právnika, ktorý na jednej internetovej stránke k podobným situáciám ľudí poučil, a tašku som sa rozhodol neukázať. Aj preto som pracovníkovi ochranky povedal, že bundu z tašky nevytiahnem, keďže nemá právo vyzvedať sa čo mám v
taške. Pracovník na to neustále opakoval, že musím ukázať bundu, že ju chce vidieť. Trval som na svojom a neukázal ju. Na to do vysielačky niekoho zavolal a následne mi povedal, že keď nechcem ukázať tašku, tak že tam budem stáť 2 hodiny! (ktovie či za trest z môjho trucu, alebo neprávom a porušovaním zákonov a predpisov tohto štátu z jeho strany, podľa ktorých okrem štátnej polície nemá nikto iný právo hrabať sa v súkromných veciach. Na dotaz, či ma podozrieva z toho, že som niečo ukradol mi povedal: "To ti niekedy vysvetlím!". Drzosť teda nemala hraníc. Najskôr pracovník nepozdraví, potom mi tyká. Na to prišiel ku mne môj brat, ktorý bol v čase sporu v blízke trafike. Keďže mal pracovné povinnosti, nemal čas 2 hodiny tam vystávať. Preto sa rozhodol bundu vytiahnuť a ukázať mu to čo chcel vidieť. Pracovníka to už však nezaujímalo, opäť zopakoval, že tam budeme stáť ešte 2 hodiny. Nakoniec sa nám pracovníka podarilo presvedčiť, že nech sa pozrie na štítok, lebo že inak odchádzame. Štítok som vytiahol z opäť zabalenej bundy do tašky a až vtedy sa pracovník rozhodol nás tam ďalej nezdržiavať.

Dodám, že asi pred rokom sme v tej istej predajni Carrefouru, mali úplne rovnaký problém, akurát že sa týkal nie bundy, ale obyčajného nákupu potravín. Keďže som ešte v minulosti nemal poznatky, ako treba postupovať v takejto situácii, ukázal som tašku pracovníkovi bezpečnostnej služby. Ten začal celý nákup pri pokladni vyťahovať a kontrolovať s bločkom. Na rozdiel od tohto pracovníka som si vtedy aspoň vynútil od neho ospravedlnenie. Tento krát by som postupoval však múdrejšie a ak by nás nechcel pustiť, volal by som políciu ja. Zrejme pracovník bezpečnostnej služby nevie, že krivé obvinenie je trestný čin. Totiž ak by prišla polícia a nepotvrdilo by sa podozrenie pracovníka SBS, a v tom čase by som prišiel o dôležité obchodné jednanie, bola by to práve bezpečnostná služba, ktorej by som ušlé zisky mohol vyúčtovať.

Až keď sme odchádzali pracovník priznal, že kontrola bola preto, lebo vraj ľudia na kožených bundách prelepujú cenovky. Neviem teda prečo rovnaká kontrola bola aj v prípade bežného nákupu potravín pred rokom. Navyše nepochopím, prečo si pracovník SBS nepríde bundu skontrolovať tesne pred momentom, keď ju platím pri pokladni, ale počká, kým ju vyplatím a trápim sa s jej balením. Poprípade prečo neoveruje pravosť cenovky priamo pokladník. Aj keď viem, že bezpečnostná služba nemá právo kontrolovať tašku, no ak by predtým, než ma popýta vybrať bundu objasnil situáciu s prelepovaním cenoviek, určite tu bundu ukážem. Ale keďže okrem jeho drzého jednania nemal právo postupovať ako postupoval, jednal som tak ako som jednal. A pretože
sa mi to stalo v tej istej predajni druhý krát, vo svojom živote do Carrefouru nevstúpim. Túto, ako i minulú historku rád poviem všetkým svojim známym, aby vedeli, akú úctu má Carrefour k svojim zákazníkom. Ak mieni Carrefour zhadzovať vinu na bezpečnostnú službu, potom by mal uvažovať nad jej výmenou za inú firmu. Ak je s prácou najatej služby spokojný, potom nech nesie spoluzodpovednosť za porušovanie zákonov štátu v ktorom podniká...

Na záver také malé zamyslenie, čo by bolo v prípade, že ma vidia moji obchodní partneri, poprípade známi pri pokladni ako ma nechce odtiaľ pustiť pracovník bezpečnostnej služby. ...No asi by si mysleli, že som zlodej a niečo som ukradol...

Odpoveď na sťažnosť:
Neobdržaná

Koeficient inštitúcie/firmy: 148 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Carrefour: 4
08.06.2001 Sťažnosť na Carrefour - prednostné vybavovanie
03.09.2000 Sťažnosť na Carrefour Odpoveď neobdržaná - chýbajúci tovar
10.09.2001 Sťažnosť na Carrefour - kúpa práčkz
31.10.2001 Sťažnosť na Carrefour Odpoveď neobdržaná - reklamácia

Počet pochvál na: Carrefour: 0

Počet podnetov pre: Carrefour: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


miki napísal(a) dňa 06.12.2007 o 20:42:38:
najprv vam vysvetlim,co jo to vlastne sbs na SR.Legalne povolené vypalnictvo,kazka firma musi mat tzv.sbskara,inak,keby naozaj doslo vo firme vacsej skode,poistovna nevyplati nahradu skody.Nakolko ich majitelia neplatia ludsky max.6O.- hod musi odrobit min.300h ,aby par korun zarobil!Bohuzial toto je realita.


dodo napísal(a) dňa 06.02.2003 o 15:43:04:
Aby som to trochu upresnil. Zakon c. 579/2002 o SBS, paragraf 64 hovori jasne:
- SBS moze obmedzit osobnu slobodu jedine vtedy, ak osoba spachala trestny cin - ak bol prichyteny pri konani trestneho cinu, po nom. MOze to spravit aby zistil totoznost, zaistil dokazy,alebo pri uteku pachatela.
- SBS sa moze presvedcit ci ten, kto vstupuje do objektu,alebo na strazene miesto alebo z neho vystupuje nema pri sebe, alebo na sebe predmety pochadzajuce z protipravnej cinnosti suvisiacej s chranenym objektom alebo osobou a tieto mu odobrat


dfx napísal(a) dňa 13.01.2003 o 15:37:21:
Pracovnik SBS nikoho nemoze zadrzat, pokial nic neukradol ani nespachal ziadny priestupok. V takomto pripade je najlepsie mu tasku samozrejme neukazat a povedat, ze odchadzate a ak Vas bude nadalej zdrziavat, tak mu povedzte, nech zavola policiu. Ak pride policia a nenajde ziaden dovod, pre ktory Vas zadrzal, tak mozte tohto pracovnika obzalovat z tresneho cinu obmezdovania osobnej slobody. Ak on nechce zavolat policiu a stale Vas zdrziava, tak samozrejme aj vy mozte zavolat policiu a obzalovat ho.


napísal(a) dňa 23.12.2002 o 09:34:17:
Podľa zákona č. 379/1997 Z.z. o súkromných bezpečnostných službách, §64 má pracovník súkromnej bezpečnostnej služby právo sa presvedčiť pri vstupe a odchode osôb z obchodu , či osoba nemá pri sebe alebo na sebe veci súvisiace s ochranou.


m napísal(a) dňa 19.12.2002 o 21:38:31:
Aj ja mam podobne skusenosti s Carrefourom a podobnymi obchodmi, bohuzial proti ich drzosti na Slovensku niet zakonnej a zaroven ucinnej pomoci, a tak vzdy ked si musim pytat naspat peniaze alebo mi ma neopravnene chcu prehladavat im nieco "nechtiac vylepsim" v obchode, tak ako zakon nechrani mna pred nimi nechrani ani obchod predo mnou. tak oko za oko, zub za zub.


Stačilo napísal(a) dňa 05.12.2002 o 09:21:42:
Pri posledných troch nákupoch boli dva účtované predražené!!! A to nie o málo. Len v Karf.som nútený dôkladne kontrolovať pokladničný blok. Bez mrknutia oka Vás pokladníčka pošle na reklamačné, kde sa postavíte do radu a počujete nádavky kupujúcich. Vrátia Vám síce peniaze ale odchádzate s tým, že sa tomuto obchpodnému gigantu, odkázanému na okrádanie svojich zákazníkov vyhnete na 100 míl. Zneužívajú hlavne akciové ceny. Tak si dávajte pozor!


Jana napísal(a) dňa 01.12.2002 o 16:26:01:
Tak toto vaznei sa moze stat iba na slovensku.Pracovnik bezpec.sluzby nemal ZIADNE pravo si od vas pytat blocek a a ni skontrolovat tovar.
to moze urobit -po podozreni ze ste ju ukradli-iba policia.
Tiez z pripadu vidiet ze niekotri pracovnici bezpec.sluzieb sa vyzivaju v tom ze mozu niekomu bez dovodu znechutit zivot...to je tak ked sa nejaky zakomplexovany clovek ktoreho nezaplatia ako by chcel dostane do pozicie bezpe.sluzby....vyleje si zlost a vyuziva co sa ani neda nazvat vyuzitim moci ale kjednoducho chce dat zakaznikovi najavo ze "on je tam pan"...Panom urcite nie je a byt vami tak zavolam najprv policiu a potom manazera predajne a vysvtelim co sa deje ....nedajte sa terorizovat nejakymi chudakmi kotry aj ked vedia ze ste zaplatili vas idu bezdovodne -ludovo povedane-BUZEROVAT.Poznajte svoje prava a stazujte sa -skontaktujte si urad na ochranu spotrebitela.
to ako sa k vam na Slovensku chovaju uz dlho trvat nebude -najma preto ze taketo chovanie je v krajinach europ.unie do ktorej onedlho vstupime nepripustne ...
Viem o com hovorim zijemn v zapad.europe/
Drzim palce a vela odvahy ! Netreba sa bat-nie je dovod !!!


Reklama