Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Tip Travel

Predmet: zájazd

Text sťažnosti:
Tento rok v lete sme si zakúpili zájazd „last minute" u CK TIP TRAVEL v Turecku letovisko MARMARIS hotel EMRE v termíne od 4. do 15. 8. 2002. Vzhľadom k tomu, že sme milovníci piesočnatých pláží vyberali sme si v katalógu CK menšie strediska, ktoré nám túto požiadavku spĺňali. Pri stredisku MARMARIS sme sa dočítali nasledovné informácie o plážach: "Romantické duše vychutnávajúce skôr prechádzky pozdĺž pieskových pláží...." Po prílete nás ale čakalo veľmi nemilé prekvapenie: štrkovo-kamenistá špinavá pláž (plastové obaly, nedofajčené cigarety, niekde i koberec vo vode), vstup do mora kamenistý.

Za náš pobyt sa tu čo do čistoty pláží nič nezmenilo, a ani ten ostrý štrk sa ako vo sne nepremenil na jemný piesok. Požiadali sme teda hneď prvý deň delegátku o premiestnenie do iného strediska s piesočnatými plážami, alebo letenky späť. Ale bohužiaľ nám nebolo vyhovené, lebo strediska sú od seba veľmi vzdialené a letenku nám zaistia len na naše náklady (aj keď spiatočnú cestu sme mali zaplatenú). Tak sme sa aspoň presvedčili, že celé pobrežie Marmarisu je špinavé a štrkovo-kamenisté, pričom pláž vyfotená v katalógu pre stredisko Marmaris "MODRÁ LAGÚNA" je vzdialená od Marmarisu viac ako 100 km. Na piesočnaté pláže sme sa mohli dostať len vďaka predraženým fakultatívnym výletom. Cítime sa podvedení, pretože CK TIP TRAVEL neuvádza vo svojich katalógoch pravdivé informácie. Vedieť, že tam nie je piesok, vôbec by sme si toto stredisko nevybrali.

Požadovali sme od CK vrátenie peňazí ale ako odpoveď na našu reklamáciu nám bolo, že je neopodstatnená. Sú neseriózni. Bohužiaľ naša dovolenka pri piesočnej pláži sa zmenila na dovolenku pri hotelovom bazéne.

Fakultatívne výlety ktoré sme si mali možnosť zakúpiť u delegátky CK len prvý deň pobytu je možné zakúpiť v celom stredisku cca za 1/2 ceny. Zámerne nás hneď prvý deň pobytu upozorňovali na nezakúpenie si Fakultatívneho výletu u akejkoľvek Tureckej CK z dôvodu neserióznosti (delegátka nám uviedla príklad ponechania turistov na Pamukkale bez spiatočnej cesty, alebo zaplatili si zájazd, a ten nebol uskutočnený...) Sami sme stornovali zo zdravotných dôvodov zájazd u CK TIP TRAVEL za 40 EUR na osobu (pričom po nás chcela 50% storno poplatky aj keď na zájazd nebola žiadna zmluva a ani sme vopred neboli upozornení na túto skutočnosť, nebol k tomu žiadny doklad o zaplatení). Nakoniec sme išli v inom termíne s Tureckou CK za 18 EUR na osobu. Najväčší šok bol na fakultatívnom výlete s názvom Letný vánok, ktorý sme si zakúpili u CK za 30 EUR na osobu, pričom v mieste plavby ho ponúkali za 7 000 000 TL čo nie je ani 5 EUR.

Všetky nezdanené provízie z rozdielu cien idú do pokladne CK, pričom neboli ponechané žiadne doklady o zaplatení služieb (fakultatívnych výletov). Takéto jednanie s klientmi CK považujeme za nedôstojné, nemorálne a neseriózne.

Pripomienka: chýbal aerobic, detský klub (na tieto skutočností sme údajne všetci boli upozornení, pričom o tom nikto z dovolenkujúcich nevedel) . Strava bola monotónna a nebolo dostatočné množstvo stolov na sedenie pri večeri.

Všetky skutočností môžeme dokladovať za účelom vierohodnosti.

Ing. Brezovák Andrej
Vlčková Katarína

V Trenčíne 26.9.2002

Odpoveď na sťažnosť:
Na základe Vášho listu Vám zasielame naše stanovisko k negatívnej kritike týkajúce sa klienta Andreja Brezováka, ktorý bol s našou CK na dovolenke v Turecku, stredisko Marmaris, hotel Emre.

1.) PLÁŽ
Pozdĺž letoviska Marmaris sa tiahnú pieskové a štrkovo-pieskové typy pláží. Vstup do vody je pieskový, na niektorých miestach s drobnými kamienkami. Pláž pre hotelom Emre, kde bol klient ubytovaný, má hotel prenajatú a každodenne sa stará ojej čistotu. Dovoľujeme si podotknúť, že ide o vôbec jedinú sťažnosť na pláže v stredisku Marmaris, ktorú sme obdržali.

2.) FAKULTATÍVNE VÝLETY
Fakultatívne výlety na mieste pobytu zabezpečuje a predáva výhradne turecká cestovná kancelária Mina Travel, ktorá kalkuluje aj ceny na základe programu. Na základe bodu VIII., odseku 4) Zmluvných vzťahov naša cestovná kancelária nezodpovedá za úroveň cudzích služieb, ktoré si zákazník objedná na mieste u sprievodcu, hotela alebo inej organizácie (týka sa aj ceny fakultatívnych výletov). V každom prípade, je na slobodnej vôli klienta, kde, u akej firmy a za koľko si podobné služby na mieste pobytu zakúpi.

3.) STRAVA
Bližšie informácie ku stravovaniu uvádzame v našom katalógu a pri osobnom kontakte pri predaji. Forma švédskych stolov v hoteli Emre bola dodržaná pri raňajkách aj večeri. Pestrosť ponuky jedál je závislá od kategórie, triedy ubytovacieho zariadenia a krajiny, čo sa odzrkadľuje tiež v cene konkrétneho hotela. Strava v hoteli Emre plne zodpovedala kategórii hotela a popisu v katalógu.

Ako klient uviedol, pri kúpe zájazdu bol informovaný o zmene - zrušení klub/v tomto stredisku.

S pozdravom
JUDr. Dezider Sedlár
generálny riaditeľ CK TIP travel

V Piešťanoch, 18.11.2002

Poznámka:
Poznámka CC: Kópiu reklamačného protokolu a iné doklady máme v združení.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (949)50,67%
Nie (924)49,33%
Celkový počet hlasov: 1873

Koeficient inštitúcie/firmy: 76 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Tip Travel: 1
30.10.2001 Sťažnosť na Tip Travel - ubytovanie

Počet pochvál na: Tip Travel: 0

Počet podnetov pre: Tip Travel: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


Daniela napísal(a) dňa 07.09.2007 o 18:31:55:
Z cestovnou kanceláriou TipTravel som bola už druhý krát a už nikdy viac. Prvý krát slubovali pekné čisté pavilóny s troma hviezdičkami a boli to špinavé, neupratané izbičky s jednou hviezdičkou, čo nám povedala pani upratovačka. Druhý krát som sa dala oblbnúť lákavou cenou do pavilónou kačjak s polpenziou pre štyri osoby len za pár korún, ale bohužial nás tá dovolenka vyšla poriadne draho, pretože nás tam okradli. Priamo z izby z peńaženky nám ukradli všetky peńiaze do posledného haliera 13 000,- a delegátka nás utešila, že veď nám nezobrali kreditky, tak si môžeme vybrať ďalšie peniaze. V ten večer počas večete okradli každú tretiu izbu v našom pavilóne. A to neviem čo sa dialo v ostatných pavilónoch. Delegátka každému povedala, že sa to stalo prvý krát a nikomu vraj už nie. No čo si myslíte o takejto delegátke, Je veľmi zvláštne, že počas jednej večere stihli sa vyšplhať na prvé poschodie, otvoriť si cez ventilačku klúčom balkónové dvere, a bez akéhokoľvek hľadania šlohli všetky peniaze. A to v niekoľkých izbách!!! Ak sa chystáte na Kačjak, dajte si veľký pozor na všetky peniaze a nenechávajte si ich na izbách.


adika napísal(a) dňa 11.07.2005 o 16:11:58:
myslím,že Tip Travel vedome zavádza a snáží sa oblbovať obyčajných ľudí neznalých paragrafov svojimi argumentami. Ale ľudia však my sme tu neni preto aby nás niekto oblboval a na nás profitoval. Myslím, že podstatná časť z nás si na dovolenku musí šetriť na úkor niečoho iného,tak prečo by sme nemali dostať to,začo si zaplatíme. Za 500 korunové topánky sa budeme sťažovať u predajcu, aj u výrobcu alebo dodávateľa,tak prečo držať jazyk za zubami ked nás niekto obabre o 50000sk? Naozaj sme tak tupý- SLOVENSKY NAROD?!?


Janka napísal(a) dňa 28.02.2005 o 21:27:41:
No to je aj moj nazor o cestovke a inych sa docitate tiez na stranke http://www.recenzie-hotelov.sk/

Podla mna je najsolidnejsia cestovka je Hydrotour.


simona napísal(a) dňa 04.01.2005 o 16:10:06:
Táto cestovná kancelária je dlhodobo neseriózna a podvádzajúca svojich klientov. Napriek upozorneniu na tieto skutočnosti naša rodina absolvovala jeden týždenný pobyt v Chorvátsku s uvedenou CK. Po tejto skúsenosti a v porovnaní so skúsenosťami z pobytov s inými slovenskými CK neodporúčam ľuďom, okrem tých, ktorí žijú snáď na úrovni bezdomovcov, cestovať s uvedenou CK. Predídete veľkému sklamaniu a možno aj ľahkej srdcovej príhode. Počas nášho pobytu sme zažili všeličo, napr.aj prichádzajúcich klientov uvedenej CK v rozčúlení rozbijajúcich nábytok hotelovej recepcie. A ešte niečo. Uvedená CK neuznáva žiadnu sťažnosť. Dokonca neprijíma telefonáty svojich klientov zo zahraničia, ktorým predala neexistujúce hotelové izby.


Avenue napísal(a) dňa 12.06.2004 o 22:25:26:

Ja som bol s Tip Travelom pred niekoľkými rokmi v Španielsku na Costa Brava a jediné, čo mi vadilo bolo, že nikde na okolí hotela nedostať zápalky ani zapaľovač. V miestnom bare som sa dohovoril po rusky a dostal som záľahu vestových zápaliek od majiteľky baru - Ukrainky (a samozrejme až po niekoľkých pohárikoch vodky:).


V roku 2003 som bol s priateľkou v Chorvátsku - Crikvenici, Je to asi 40 km južne od Rijeky, išli sme do pavilónov Ad Tures. Nikde na internete, a ani v cestovke mi nepovedali, že sú to pavilóny sice iba menej ako 200 m od mora, ale postavené do poriadneho kopca. Mimochodom, pozeral som aj iné CK, tie tiež nič podobné nikde neuvádzali. To hlavné: Zájazd na 10 dní stál približne sedemtisíc korún. Očakával som teda kvalitu odbobnú tejto cene. Z nášho zájazdu viacerí predpokladali, podobne ako ja, do čoho idú, ale pripomienky podaktorých boli teda fakt excelentné.. "Ťažké" závady typu: "poškriabané na šuflíku pri posteli, špíšte reklamačný protokol!" už vzbudzovali na tvári nášho delegáta mierne letargické úsmevy, a veľmi sa čudujem, že dokázal donekonečna odpovedať a vysvetľovať na tieto a podobné otázky s obdivuhodnou trpezlivosťou. Ono totižto poniektorí Slováci si mysleli že za pár drobných budú bývať v Hiltone...
K tým cenám - nám (mne a priateľke) delegát rovno povedal, že on má stanovené ceny, ktoré pochádzajú od miestnej (chorvátskej) cestovky, a odporučil nám ísť do centra mesta popýtať sa čo a ako. Prišli sme k jednej lodi, kapitán anglicky nerozumel, na nemčinu odpovedal (napr) 100 sk a keď zistil že sme slováci a toľko od nás nedostane, tak znížil až o 40-60%. Prešli sme po prístave viac dozadu a tam sme aj na nemčinu dostali odpoveď približne 50% ako z lode ktorá kotvila "v centre" mesta... takže toľko, obchodníci žijú všade.. :)


M napísal(a) dňa 22.01.2004 o 15:28:31:
Mam podobne (negativne) skusenosti s Tip Travelom. Na dovolenke v Spanielsku som s nimi bol asi pred 5 rokmi, ale poucil som sa. Uz nikdy viac.


hmm napísal(a) dňa 30.04.2003 o 11:45:12:
Dezko, Dezko, aby si na to nedoplatil. Ty nas maly socialisticky manager!


flyer napísal(a) dňa 30.04.2003 o 11:36:32:
Pan Sedlar zo super CK TIP TRAVEL pije krv uz dlhsie a viacerym klientom....vzdy vsetko tak super okomentuje...klobuk dolu! CK TIP TRAVEL sa uz sprava ako lakome poistovne!


fp napísal(a) dňa 28.03.2003 o 13:37:24:
S Tip Travel-om by som po nasich skusenostiach nesiel ani z Bratislavy do Lozorna, pred dvoma rokmi sme boli s nimi na dovolenke v Turecku a bolo to velke skolenie o (ne)serioznosti cestovnej kancelarie. Skusku nervov zazijete uz v okamziku, ked si zaplatite transport na letisko, v zivote by som nepovedal, ze cesta autobusom z TN do BA moze trvat 3 1/2 hodiny. Pri rozdelovani do hotelov tzv. delegati s nami jednali ako s nejakym materialom, o nejakom ohlade na to, ze sme mali male dieta sa nam mohlo len snivat. V katalogu uvadzana ticha bocna ulicka bola hlavnou pristupovou cestou k autobusovemu nadraziu. Zaplateny vyhlad na more bol v skutocnosti prechod cez dva panelaky a ak tam zrovna neparkovali autobusy, mali ste sancu zazriet aj drobny modry fliacik - to bolo akoze to more. Pre delegatku sme boli len neprijemnym hmyzom, ktory ju otravoval a ktoremu sa bola ochotna venovat vyhradne v case obeda po dobu 1/2 hodiny tyzdenne a to z toho polovicu casu venovala naboru na zlodejske fakultativne vylety a vedomemu klamaniu napr. o tom, kde sa daju akoze v Antalii vyhodne vymenit peniaze - samozrejme za najnevyhodnejsi kurz v sirokom okoli. Mal som po prvom stretnuti pocit, ze sudruzka delegatka si svoj prijemny pobyt v Turecku este vylepsuje nejakym svojim businesom, zameranym na skalpovanie pomerov neznalych turistov. Ked som si porovnal aktivity napr. nemeckych delegatov (pricom nemecki a rakuski turisti zaplatili za dovolenku postatne menej), ktori sa venovali celodenne svojim zakaznikom a porovnal som podmienky, ktoru vedeli pre svojich zakaznikov "vytrieskat" (ubytovanie, strava, plaze a pod.), tak mi bolo jasne, ze zo sudruzkami z Tip Travelu uz nikdy viac.


Martina napísal(a) dňa 30.01.2003 o 12:31:28:
Minulý rok sme si zakúpili dovolenku cez CK Tatratour do Chorvátska. Nemali sme dobré skúsenosti so sprievodkyňou. Počas celého zájazdu sa na naše problémy informovala len raz. Neskôr sa na tvárila, že nás nevidí. Pokazila nám celý dojem z dovolenky. Určite sa na túto CK už nikdy neobrátime.


Jano napísal(a) dňa 17.01.2003 o 21:20:46:
Cestovná kancelária Tiptravel skresľuje v katalógu umiestnenie a stav hotelov v katalogu na dovolenke na Korfu sme neboli upozornený na roje komárov na izbách /40-50/ denne a vrchol bol zákaz zabíjania komárov na stenách
A najlepšie na koniec-u susedov , tiež slovákov sa v noci
objavil potkan ktorý im behal po posteliach


Frenky napísal(a) dňa 05.01.2003 o 10:39:41:
Ani som to nedocital dokonca, uz vopred viem, ze ten Travel alebo ako si ta banda vsivavcov nadava je lapac penazi :) Ten ujo, co je akoze sef alebo co, nedostal ani jednu staznost cez internet - asi preto, ze internet je v dnesnej dobe este bohuzial len vymozenostou (na Slovensku) a siroka verejnost sa tym len obhana ano - viem co to je, takze bohuzial... Skoda, malo by sa to dostat do televizie, SKVELA REKLAMA :) Na internete je to este stale zasite a len malo ludi sa dozvie pravdu. Ten chlap (alebo teda sef) na normalnych ludi sere, lebo na Slovensku je este vela inych, ktori s tou ich bandou pocestuje a nepozna ich, takze nema problem. Na Slovensku je tazko vymozitelne pravo - bohuzial. Jedine co jeho iq a peniaze dovolia je arogancia a hlupe vyhrazky.

PS: Vdaka za tip, touto cestovkou urcite nikam nepojdem. (Ak si urobim web, tak tam dam zoznam nesolventnych firiem :)


Drobec napísal(a) dňa 20.12.2002 o 01:21:41:
Ako by som cital o nasej dovolenke s CK TIP Travel pred dvomi rokmi. " Trojhviezdickovy " hotel mal sprchy na chodbe spolocne pre cele poschodie, slubovany hotelovy bazen mal rozmer 3*3 metre, na krasnu plaz niekolko metrov od hotela sme slapali 40 minut a hotel bol v tichej ulicke cca 20m od najvetsej diskoteky v meste... Strava formou svedskych stolov znamenala, ze kazde rano bol na vyber 1 salam, 1 syr a suchy chlieb, kavu a caj si bolo treba zaplatit zvlast a na veceru bola pizza a hamburgery z mikrovlnky. Fakultativne vylety kde ako sprievodkyna fungovala delegatka CK boli predrazene o 200% a delegatka so mnou odmietla spisat zapisnicu. Ceresnickou na torte bolo, ked nam na trajekte boli zakupene miesta na vonkajsej palube (plavba v noci, teplota na mori 16°C, rodiny s malymi detmi) a domov sa namiesto 14 hodin trasou cez byvalu Juhoslaviu (ako bolo uvedene v katalogu) islo 46 hodin cez Rumunsko a Bulharsko. Nikto nebol varovany, nemali sme ziadne zasoby takze sme isli v podstate o hlade a navyse v "luxusnom autobuse" DAF pre 80 osob kde nemala dost miesta na nohy ani moja manzelka (165cm, 52 kg) a kde neslo sklopit sedadla ani na noc. Ako to prezivali male deti ktore isli s nami si asi viete predstavit. Vsetky tieto fakty boli zdokumentovane (foto a video) napriek tomu bola odpoved riaditela CK podobne arogantna ako v pripade tohoto prispevku. A navyse ked som mu pohrozil, ze celu vec budem medializovat, odpovedal, ze ma lepsich pravnikov ako ja a trpko to olutujem...

<p>
P.S. Ked som nakoniec od poistovne Union vymahal odskodne za kufre meskajuce 3 dni a stratene na letisku (cesta na Kretu letecky, domov autobusom) dozvedel som sa, ze ani s poistkou nebolo vsetko s kostolnym poriadkom...


Ludo napísal(a) dňa 17.12.2002 o 13:59:04:
Mam podobnu skusenost s touto cestovnou kancelariou. Pri nasom pobyte v Turecku sme ale mali este vacsie soky.A delegatky su mile do momentu vasho zakupenia vyletu.Potom su uplne na dovolenke. A tato cestovna kancelaria ma kazdy rok problem s katalogom-zavadzanie klientov s ponukou. hotela a jeho sluyieb.


Martin Stefanka napísal(a) dňa 16.12.2002 o 17:04:55:
nieco velmi podobne sa mi stalo v Grecke. Klamu a okradaju na com sa da. skoda reci. nabuduce si dam moje podmienky napisat do zmluvy a ked nebudu splnene bude sud.


Andrej Zach napísal(a) dňa 10.12.2002 o 20:23:27:
Váž.pán GR,
neviem ci ste citali namietky vznesene na vasu firmu v minulej staznosti.. nereagovali ste.. zrejme budu opodstatnene!Ako generalny riaditel spominanej firmy ste na mna neurobili absolutne dobry dojem,no zrejme Vam ani na tom nezalezi tak ako Vam nezalezina Vasich klientoch... nie je 2x rozumne sucho reprodukovat zmluvne podmienky, malo by Vam ist o viac ako len nahrabat prachy a ukazovat splnil som podmienky-bezte do kelu, nic neuznam! Takto si ludi neziskate! Zamyslite sa nad sebou a nad Vasimtzv. velkym kseftom! Myslim ze ste GR len a len na menovke Vasej kancelarie...no obchod Vam zdaleka nic nehovori!!! Nebol som a ani nebudem Vasim klientom,len som Vam chcel par slov!


Reklama