Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Baťa

Predmet: odlepená podrážka

Text sťažnosti:
Kúpil som si topánky u Baťu. Po prvom použití topánok som si zistil, že do nich tečie. Inými slovami nevšimol som si, že si kupujem topánky s odlepenou podrážkou, lebo kto by to predpokladal, však...? Na urgentnú reklamáciu vedúca predajne reagovala tým, že mi predali topánky v "obvyklej kvalite" a že vadu do troch dní posúdia a do 30 dní odstránia. Trochu trápne, ale taký je postoj spoločnosti Baťa k svojim zákazníkom. Topánky mi zalepili a asi po týždni sa podrážka odlepila na inom mieste. Už ani nemám chuť sa ísť s nimi hádať o tom, že topánky v "obvyklej kvalite" podľa mňa vydržia trochu viac ako pár dní....

Odpoveď na sťažnosť:
Pretože som reklamovanú obuv nevidel, budem vychádzať z údajov z listu, všeobecných platných právnych noriem a evidencie reklamácii na predajni POLUS.

Pri výrobe obuvi sa používajú rôzne technológie, ktoré vyžadujú presné dodržiavanie technologických postupov, ktorých nedodržanie môže mať príčinu na vzniku vady, ktorá nie je na prvý pohľad viditeľná. Naša spoločnosť dáva veľký dôraz na kvalitu predávaného tovaru. Pretože ponúkame tovar takmer z celého sveta, máme vytvorené oddelenie kvality, ktoré sa snaží zachytiť tovar s akýmkoľvek náznakom zníženej kvality skôr, ako sa dostane do predaja.

V prípadoch, keď napriek spomínaným opatreniam vznikne na tovare vada, riadime sa ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, a Reklamačného poriadku. Pán Hradský si zakúpil topánky dňa 2.12.2002. Dňa 4.12.2002 reklamoval odliepanie podošvy. Pretože išlo o vadu odstrániteľnú boli sme na základe Občianskeho zákonníka povinný vadu odstrániť. Zákon nám ukladá reklamáciu posúdiť do 3 dní a vyriešiť do 30 dní od dňa reklamovania. Reklamácia bola evidovaná pod číslom 086/12 a bola vybavená v ten istý deň, teda 4.12.2002. Mrzí ma skutočnosť, že vada vôbec vznikla.

Bohužiaľ sa nemôžem vyjadriť k vzniku opakovanej vady, pretože pán Hradský nevyužil svoje právo tovar opätovne reklamovať a preto je ťažké posúdiť príčinu vzniku vady. Chcel by som len pripomenúť, že pokiaľ by išlo opakovane o rovnakú vadu, kupujúci má nárok na výmenu tovaru, alebo zrušenie kúpnej zmluvy, aj ak ide o vadu odstrániteľnú.

Radovan Klimáček
výkonný riaditeľ
Baťa Slovensko a.s.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (950)53,73%
Nie (818)46,27%
Celkový počet hlasov: 1768

Koeficient inštitúcie/firmy: 129 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Baťa: 0

Počet pochvál na: Baťa: 0

Počet podnetov pre: Baťa: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


miri0910 napísal(a) dňa 01.06.2007 o 15:26:53:
Zdravím všetkých "uspokojených" spotrebiteľov. Mne sa stala podobná situácia s topánkami. Pred necelým rokom si moj priatel kupil topánky v značkovej obuvi John Garfield za 1000,- Sk. Po necelom roku sme si všimli, že vrchový materiál, presnejšie tam kde sa prešívajú jednotlivé časti kože, sa mu začal párať. Ihned som tie topánky isla dat reklamovať. Tam som sa stretla tiež z velmi "príjemnou a ochotnou" predavačkou, ktorá mi našla aj dalšiu závadu na topánkach - boli popraskané spodky topánok a pätník sa tiež začal trhať. Zatial tie topánky nepremokali, tak si to ani priateľ nevšimol a ani nekontroluje každý den spodky topánok, či sú není náhodou popraskané. Dalej vo vnútri topánok sa všetko rozpadalo - vložka z topánok bola úplne odtrhnutá. To by až tak nevadilo, ale predavačka to tiež napísala, že aj to reklamujem. To uznávam, že mohlo byť sposobené nosením, teda mojou vinou, ale to ostatné je očividná chyba výrobcu. Po dvoch týždňoch som si bola pre vyrozumenie a s istotou, že mi vrátia peniaze. Žial, peniaze nevrátili a nič s tými topánkami neurobili. Vraj je obuv opotrebovaná. Na to som prišla domov a okamžite som volala pánovi, ktorý mi toto vyrozumenie poslal. Tam som sa tiež stretla s užastnou reakciou. Uznala som, že aj ten popraskaný spodok a natrhnutý pätník a vnútro môže byť moja vina, ale ako mi vysvetlia, že sa začala párat vrchná časť materiálu, ktorá sa nenachádza ani na takých miestach, ktoré by sa pri chôdzi ohýnali alebo nieco podobné. Myslím si, že to je jasná chyba výrobcu. Len takýto ľudia sa k vám chovajú velmi príjemne a milo, ked vidia peňaženku a ich topánky v košíku. Akonáhle tam prídete s reklamáciou a poškodenými topánkami, tak sa k vám chovajú akoby ste vy boli uplná spodina a oni sú tu velký páni. Ked som si kupovala v inom obchode tašku a pokazil sa mi tam zips, resp. sa mi odtrhala tá časť, ktorá služi na zapínanie zispu, tak mi zobrali tašku a aj mi uznali reklamáciu a po mesiaci mi to aj opravili. To bol iný prístup. Tak sa mi zdá, že čím lepšia značka, tým je väčšia neochota predavačiek a samozrejme aj vedenia spoločnosti. Teraz neviem, kam sa mám obrátit. Viem, že niekde v Partizánskom takéto niečo posudzujú, ale vraj je to spoplatnené. Idem si to este všetko zistiť a nieco podniknem. Takto to určite nenechám aj ked si užijem vela vela nervov s jednými "značkovými topánočkami od Johna Garfielda".


kwetina napísal(a) dňa 25.01.2007 o 19:40:32:
No ja mam podobnú skúsenosť, NEGATÍVNU. Hlavne by som sa chcela vyjadriť k postojom zamestnankýň v predajni dámskej obuvi v Nitre.Dotyčná blond pani zamestnankyňa v rokoch na mna nakričala, že predsa každý normálny človek má minimálne dvoje zimné topánky, že čo si ja akože o sebe myslím keď mam len jedny, div jej pľúca nepraskli.A toto bola jej reakcia na rozhovor, ktorý som viedla s mojim známym, takže ona načúvala a začala ziapať. Druhej pani zase nechcela dať druhú topánku z páru, nakoniec si to dotyčná pani vyhádala a keď si ich porovnala, boli výrazne inej farby....predavačka to okomentovala tak, že je to v poriadku a tak to má vlastne byť, to tie topánky sa špinia preto, lebo ich každý chytá....tak si utvorte vlastný názor.Do tejti predajne už asi veľa ľudí nakupovať nepôjde....


lili napísal(a) dňa 18.12.2006 o 10:14:22:
baťa je ten najnekvalitnejši výrobca obuvi....ešte na blšich trhoch su kvalitnejšie topánky a dáždniky a kabelky ako u nich.


Tina napísal(a) dňa 18.10.2005 o 23:54:26:
ja ma tiez "prijemne" skusenosti s reklamaciou topanok v predajni Bata v Kosiciach. kupila som si cierne kozene poltopanky za 1800korun. clovek by predpokladal, ze si pri takejto sume kupi uz aspon aku taku kvalitnu obuv. zhruba po 12tyzdnoch nosenia som zistila ze podrazka na oboch patach je upne prepadnuta a na oboch topankach chybal kus podrazky. zaniesla som im to tam a zhruba po troch tyzdnoch mi povedali ze sa reklamacia zamieta v zmysle §599 Obcianskeho zakonnika, ze som topanky mala prist skor reklamovat. topanky nemam ani 6mesiacov. ze vraj som to mala doniest hned ako praskla podrazka, ale ja som si to vsimla az ked bola uplne prepadnuta. este ma udivili vyroky typu: "keby ste to doniesla skor, ked to prasklo, tak by s tym nebol problem." aky je v tom rozdiel? ved topanky su stale v zaruke. a este mi odporucila, ze nabuduce si mam lepsie kontrolovat topanky. myslim, ze ked sa topanky rozsypu po 12tyzdnoch nosenia, tak tu nie je co riesit. a este vraj tie topanky neposlali ani vyrobcovi, ale posudok robil len nejaky ich interny "vyskoleny" zamestnanes. ako je to mozne???? po dlhej hadke som ich donutila zobrat tie topanky naspat a posunut ich na posudenie niekomu vyssie. myslim, že mi tu reklamaciu aj tak zamietnu. co ma spotrebitel v takejto situacii robit? viem ze skodu na topankach som si nesposobila sama zamerne a nic sa s tym neda robit :-(


vlado napísal(a) dňa 02.10.2004 o 14:29:48:
Tiez mam skusenost s vybavovanim reklamacie vo firme Bata v Nitre. Na jednej topanke z vnutra sa mi zacala drat latka vo vnutri topanky. Ked som ich po cca 2-3 tyzdnoch isiel reklamovat, povedali mi ze na vine je moja noha :)))) Potom mi navrhli aby som ich este nosil aby sa ta chyba prejavila VIDITELNEJSIE :)))) a na moje naliehanie mi nakoniec topanky zobrali na reklamaciu... Pocas 30-dnovej doby som sa bol 2-3-krat spytat ci uz dostali nejaku odpoved (lebo ich vraj poslali niekam mimo Nitru na posudenie). Stale mi hovorili ze este nie... par dni pred vyprsanim mi zavolali a vraj si mam prist pre topanky. Ked som prisiel, vratili mi topanky s jednym papierom (rukou pisanym) a razitkom z vedlajsej predajni. Takze takto to riesia u Batu. Ked silou-mocou chcete aby vam zobrali tovar na reklamaciu, akurat budete 30 dni bez tovaru ... UZ NIKDY VIAC U BATU !!!


Kamil napísal(a) dňa 24.01.2003 o 15:30:43:
:-))) hej


kari napísal(a) dňa 18.01.2003 o 00:16:39:
Myslim si, ze pan vykonny riaditel by mal mat aspon zakladne vedomosti z gramatiky slovenskeho jazyka, lebo aj to ma nezanedbatelny vplyv na nazor zakaznika a jeho doveru firme.


Reklama