Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: SAD, Bratislava

Predmet: nezastavujúci autobus

Text sťažnosti:
Dnes 18.decembra 2002 o 7:20 zanedbal vodič svoju povinnosť a nezastavil autobus na riadnej zastávke SAD v obci Kostolište - názov zastávky: Kostolište, ZS. Jedná sa o spoj číslo 102418 13 trasa Záhorská Ves - Malacky. Žiadam o vysvetlenie, ako je možné, že vodič autobusu sa ani neunúva zastaviť vozidlo na zastávke! Nestalo sa to prvý raz a pomaly mne a ostatným cestujúcim dochádza trpezlivosť, vzhľadom k tomu, ze niektorí dochádzaju z našej obce do Malaciek - odtiaľ vlakom do Bratislavy. Lenže do tých Malaciek sa nedostaneme len kvôli tomu, že vodič nás proste ignoruje!

Výhovorky vodiča autobusu typu, že je plne obsadený a preto nás nezoberie, sa dajú akceptovať len vtedy, ak je to naozaj pravda. Ale aby absolútne nezastavil a pritom vidíme, že vzadu je polovica autobusu volná a všetci ľudia su natlačení vpredu a pri stredných dverách, tak to uz je vrchol! Vtedy si má vodič spraviť v autobuse poriadok. Vyplýva to aj z prepravného poriadku SAD uvedenom na vašich WWW stránkach, ktorý som si pozorne prečítal. A pokiaľ mu to je jedno, tak prosím, prečo takého človeka zamestnávate ?!

Podobný prípad sa stal minulý týždeň 12.decembra 2002, kedy presne ten istý spoj síce zastavil, ale vodič povedal, že je plný, zavrel dvere a arogantne odišiel! (plno bolo len pri vodičovi ale vzadu bolo ešte miesta pre cca 9-10 ľudí) ... o pár minút prišiel spoj z obce Gajary, ktorý bol síce na prasknutie, ale vodičovi nerobilo problémy nás vziať. Týmto sa mu chcem aj za ďalších cestujúcich poďakovať.

Chcem sa opýtať, ako kontrolujete vodičov autobusov pri dodržiavaní, resp. nedodržiavaní prepravného poriadku SAD a.s. Alebo, pokiaľ sa ľudia nezačnú sťažovať, všetko je v úplnom poriadku?!

Spolu s ostatnými cestujúcimi Vás chcem touto cestou požiadať o vysvetlenie a nápravu zo strany vašej spoločnosti.

Vladimír Holik

Odpoveď na sťažnosť:
Vašu sťažnosť sme pozorne preštudovali a s vodičom, ktorý v uvedené dni vykonával službu na linke 102418 rozobrali situáciu. Vodič tvrdil, že na uvedenej zastávke zastavil.

Podľa dostupných zdrojov t.j. zo strojčeka, ktorým sú vydávané cestovné lístky, bolo zistené, že dňa 12.12.2002 na zastávke Kostolište, ZŠ bolo vydaných 6 ks cestovných lístkov, čo značí, že na uvedenej zastávke stál. Dňa 18.12.2002 nie sú na uvedenej zastávke vydávané cestovné lístky, nie je možné posúdiť, či vodič zastavil.

Posúdiť z vonka, či je autobus obsadený je dosť problematické, pretože spojom cestujú žiaci aj prvého stupňa, ktorých stojacich medzi sedadlami nie je vidieť. Na linke 106418 do Malaciek je vybavených 102 ks preukážok. Viac ako polovica žiakov cestuje spojom č.13 linky 102418.
Na linke je ďalší spoj č.15 s odchodom 7.00 hod z Jakubova, zo zastávky Kostolište, ZŠ 7.14 hod s príchodom 7.20 hod do Malaciek a spoj č.18 na linke 102415 s odchodom Kostolište, ZŠ 7.27 hod s príchodom do Malaciek 7.37 hod.

Spoj č. 15 je menej frekventovaný a využívajú ho cestujúci, ktorým pracovná zmena začína 7.30 hod, preto ho nie je možné posúvať na neskoršiu časovú polohu.
Vodič bol dôrazne upozornený na plnenie si pracovných povinností, aj keď bude obsadený musí na každej zastávke zastaviť.

V časovej polohe medzi 7.30-7.45 hod / o 8.00 hod začína vyučovanie/ je zo všetkých smerov, ktoré končia v Malackách veľmi zložitá situácia, túto sa snažíme s maximálnym úsilím kapacitne zvládnuť.

Za vzniknutú situáciu sa Vám ospravedlňujeme a veríme, že i naďalej budete v spokojnosti využívať služby našej prevádzkárne.


S pozdravom,

Magdaléna Polgárová
Dopravná riaditeľka

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (2125)50,96%
Nie (2045)49,04%
Celkový počet hlasov: 4170

Koeficient inštitúcie/firmy: 76 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: SAD, Bratislava: 0

Počet pochvál na: SAD, Bratislava: 0

Počet podnetov pre: SAD, Bratislava: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


petrovicova napísal(a) dňa 09.10.2007 o 10:39:43:
V nedeľu 7.10.2007 som cestovala z Jablonoveho do Malinova. Spoje mam presne vypočítané tak, že v Jablonovom nastúpim na autobus, ktorý tam príde o 14hod. a 27min. a do Malinova mi ide spoj o 15hod. a 45min., čiže mám dostatok času na prestup. Lenže v tento deň mi zrazu autobus zo Senice vôbec nezastavil, mal pomerne dlhé meškanie, asi 10minútové, takže sa na zástavku dostavilo pomerne veľa ľudí, ale oni čakali na spoj neskorší, ktorý stojí na viacerých zástavkách, takže na autobusovú stanicu som sa aj ja dostavila o 15hod. a 50min. a môj ďalší spoj do Malinova išiel až 17hod a 20.min. Za také dlhé cestovanie vraj môžem vďačiť len jedinému Vašemu vodičovi, ktorý to robí pravidelne, ako mi sestra referovala, lebo sa to už stalo jej známej viackrát. Mne sa to stalo prvýkrát, a preto dúfam, že aj poslednýkrát, nastane náprava, tak ako to funguje aj v Slovaklines. Za zodpovedné vyriešenie tohto nedostatku vopred ďakujem. Mgr. Petrovičová Anna, Družstevná 12, 90045 Malinovo.


pierre napísal(a) dňa 07.08.2007 o 19:18:20:
vy ste tu tiez vela nevyriesili s tou vasou strankou. len furt nieco konstatujete a nic nevybavite


matus napísal(a) dňa 05.08.2007 o 17:41:00:
podobne skusenosti zazivam casto. mne sa stava ze vodic pre zmenu prid na zastavku o 15 minut skor a to je jasne ze tak skoro tam nikto nanho nebude cakat. inokedy zasa pride 15 minut neskor ale to by bolo v poriadku ved autobusy mozu meskat, ale preco zo zastavky odchadza 15 minut skor?


Anna Mračková napísal(a) dňa 18.12.2006 o 11:16:08:
Dobrý deň

opíšem svoju skúsenosť -
V piatok dňa 8.12.2006 ranný spoj ktorý by mal odchádzat z Lábu p 5:20 - neprišiel.
Chcela som požiadať o zabezpečenie dopravy z našej obce v zmysle cestovného poriadku,( adresu mi nadiktovali Slovenské telekomunikácie na č tel.. 1181), ale dopis sa mi dva krát vrátil - telef. čísla 034 / 773 17 19, 774 65 71-2 su žiaľ nedostupné, tak isto aj č.02/ 5542 2734.
Nespokojnosť v preprave sa týka SAD v Malackách, Stupavská 1345 PSČ 901 01 Malacky
Preto využívam túto cestu a prosím, oznámte mi adresu, kam mám moju požiadavku zaslať

Za vopred ďakujem.


Reklama