Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Tulipán, Bratislava

Predmet: obsluha

Text sťažnosti:
Rád by som upozornil širokú verejnosť, ale hlavne tých, ktorý vojdú do krčmy (či vraj reštaurácie) Tulipán na Štúrovej ul v Bratislave, aby si dali sakramenský pozor na to, koľko zaplatia. Hovorím z vlastnej skúsenosti. Boli sme v Tulipáne (konkr. 5.3.2001), kde sme sedeli také dve hodinky. Samozrejme, že sme vypili viac, ako jeden pohár na jednu osobu (mimochodom, alkohol sme nepili), takže celkovú sumu sme mali zrátanú na jednom bločku, ktorý mal pochopiteľne viac položiek. Keď sme odchádzali, tak ako býva dobrým zvykom, išli sme zaplatiť. Čašník ani sám nevedel, čo nám má účtovať (pýtal sa nás, že koľko minerálky sme to vlastne mali). Nevedel, že pri stole sme mali aj zelené čaje, ktoré sú lacnejšie ako naúčtované ovocné. Nakoniec sa mu to podarilo spočítať (asi na tretíkrát) a vyhodil na nás číslo, ktoré bolo zrejme väčšie, ako byť malo. Ale budiš. Zaplatil to jeden chalan, ktorému sme pohádzali drobné (každý za seba). Tie drobné sa zapáčili čašníkovi (alebo jeho kolegyni, neviem presne) a napadlo ho(ju), či by mu za tie drobné nemohli dať 100 Sk, čo spočiatku vyzeralo na serióznu ponuku, čiže prečo nie? Lenže ten čašník (taký mladý chalan - do 25 rokov) si zobral o nejakú dvacku viac, ako mal. Keď kamoš začal namietať, tak ten drzý čašník (začal mu v pohode tykať, pritom by som si nebol tak istý, že bol vôbec starší) mu začal ukazovať na stole položenú dvacku v drobných s argumentom, že teraz mu ju tam položil, čo bolo úplne absurdné a hlavne to bola blbosť. Po chvíľke dohadovania sa, dostala jeho kolegyňa revolučný plán. Povedala čašníkovi, že tá dvacka na stole patrí Tulipánu, tak čašník si ju rád zobral. To už vyrazilo všetkým dych a keď sa kamoš opäť ohradil, že čo to má byť, tak mu bolo opäť vysvetlené, že teraz je to v poriadku.... čiže čašník získal čistý zisk 40 Sk. Teda skôr by som to sformuloval tak, že ho o tých 40 korún OKRADOL!!! Keď ho nazval úplným "sedlákom", tak pri našom odchode ešte skonštatoval, že nebudúce prísť nemusíme. Ani neprídeme! Ak sa rozhodnete prísť vy, tak si určite dobre prerátajte sumu, ktorú "skonzumujete" a aj to, čo vám bude vydané späť. Ešte by som si dovolil pripomenúť zákon č 67/1997 Z.z. o ochrane nefajčiarov: § 8 Fajčenie v stravovacích zariadeniach V reštauráciách a podnikoch, kde sa podáva jedlo, musí byť aspoň 50 % priestoru vyhradeného pre nefajčiarov. Prevádzkovatelia týchto zariadení sú povinní viditeľne označiť priestor, ktorý je vyhradený pre nefajčiarov. Tento priestor musí mať primerané vetranie (ventiláciu). V Tulipáne by som o primeranej ventilácií hovoril asi veľmi ťažko. Vetranie až na niekedy otvorené dvere (15 metrov od nefajčiarskej zóny) tam veľmi tuším ani nie je. O tom, či tvorí, alebo netvorí časť pre nefajčiarov minimálne 50%, si dovolím povedať, že rozhodne NIE.

Odpoveď na sťažnosť:
Úvodom môjho listu Vás pozdravujem. Hneď na začiatku kritiky na moju osobu bolo uvedené, že som nevedel, čo mám účtovať. Čo určite nebola je pravda, lebo vždy pri platení informujem zákazníkov čo je účtované. Bol som upozornený, že čaj zelený, ktorý stojí 10,- Sk, som naúčtoval ako čaj ovocný, ktorý stojí 15,- Sk. Na čo som upozornil hosťa, že k zelenému čaju mali aj mliečko, ktoré stojí 5,-Sk, čiže spolu je suma 15,-Sk (ktorá sa zhoduje s cenou ovocného čaju). Jedálne a nápojové lístky sú počas celej prevádzky na stoloch. Platili mi 200-korunou, do ktorej som mu presne vydal. S tým, že posledných 20,-Sk som mu vydal v jednej 10,- korune a dvoch 5,- korunách, ktoré zobral a držal v dlani. S návrhom barmanky, či by nám nemohli tie drobné, ktoré mali nazbierané na účet zameniť za celé, súhlasili. Drobné sme zamenili za celé. V zapätí som bol napomenutý, že som ešte dlžný 20,-Sk, ktoré som vraj nevydal ešte do tých 200,- Sk. Vyvrátil som mu to však argumentom, že tých 20,-Sk drží v dlani, ktoré chcel zatajiť. Nakoniec sa ukázalo, že tých 20,-Sk v dlani má, na čo zareagoval nadávkou "Sedlácky podnik" a odišli. Ešte by som sa chcel vyjadriť k tomu tykaniu. Začalo sa to hneď na začiatku, keď zákazník prišiel z nefajčiarskeho priestoru do fajčiarskeho, kde si zapálil cigaretu, hneď sa mi prihovoril a začal tykať. A preto som aj ja pri účtovaní zákazníkovi tykal. Považoval som to za normálny obojstranný prejav.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (839)51,38%
Nie (794)48,62%
Celkový počet hlasov: 1633

Koeficient inštitúcie/firmy: 42 (stredne pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Tulipán, Bratislava: 0

Počet pochvál na: Tulipán, Bratislava: 0

Počet podnetov pre: Tulipán, Bratislava: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


erika napísal(a) dňa 10.02.2006 o 22:48:57:
kazda minca ma 2 strany...


Reklama