Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Chata Dierová

Predmet: nevyhovujúce podmienky

Text sťažnosti:
Kvalita cestovného ruchu na Slovensku je vďačnou témou pre našu tlač. Poznáme stále klesajúci trend príjmov z cestovného ruchu do slovenského hospodárstva a preto často hľadáme odpoveď na zdanlivý paradox, že naša príslovečná pohostinnosť nie a nie prejaviť sa v obchodnej praxi. K môjmu príspevku ma vedie skúsenosť najčerstvejšia, silvestrovský pobyt na chate Dierová, na ktorej chatárči Václav Kačírek, bytom v Žiline. Ide o strastiplný zážitok a pokúsim sa ho vypovedať preto, aby som eliminoval počty zákazníkov a obchodných partnerov postihnutých nekvalitou služieb a hrubou nedbalosťou personálu.
Rekreačný areál s chatou priťahuje pohľady okoloidúcich po statnej ceste Dolný Kubín - Kralovany. Je situovaný na opačnom brehu rieky Orava a tak poniektorým vrtákom môže vŕtať v hlave, ako sa tam dostať. A triafali by klinec po hlavičke. Totiž: ponad Oravu sa klenie visutá lavička pre chodcov a za zaparkovanie auta v bezprostrednej blízkosti lavičky si miestni snaživí vítači turistov dávajú zaplatiť. Bohato, veď celodenná sadzba nezaostáva za parkovným na bratislavskom letisku. Neostáva nič iné, len zaplatiť, lebo parkovisko sa na noc potápa do hlbokej tmy.
Leták chatára Kačíreka ponúka tri priľahlé "komfortne zariadené" chatky (typu Alpinka) s "obývacou miestnosťou s televízorom, kuchynkou (chladnička, el. sporák), príslušenstvom (sprcha, WC) a dvomi izbami (po 2 lôžka)." Ubytoval som sa, spolu so svojimi priateľmi a ich deťmi, v dvoch chatkách. O vybavenosti, zdá sa, panujú rozličné predstavy, závislé od strán zákopovej vojny zákazník - obchodník. V jednej chate miesto kuchynskej výlevky pod vodovodom zívalo prázdnom (k dispozícii foto). V kuchynkách civeli prázdne skrinky neúplnej kuchynskej linky a chladnička. Elektrickú platničku, príbory, taniere, hrnce a hrnčeky sme dostali na požiadanie. Ale prečo nám ich ako samozrejmosť nedodali predom je rečnícka otázka. Časom sme si uvedomili, že chýba televízor, saponát, hubky na riad a utierky. Alpinky sú mojej generácii známe z čias letných pionierskych táborov. Podčiarkujem slovo letných, lebo prvý a dominantný pocit po krátkom zotrvaní v spoločenských priestoroch chatiek bola zima. Akumulačné kachle nebolo možné regulovať a niektoré vôbec nehriali. Chatár nás prekvapil svojím postojom k tomuto problému, keď sme naň poukázali. Bez mihnutia oka vysvetlil, že je vecou názoru, či je na chate teplo alebo nie. To, že na dotyk akumulačy nehrejú, ale naopak chladia, zdôvodnil tým, že obal pece je tepelne izolovaný a teda teplo na dotyk nemôžeme cítiť (nepoznám pec, ktorá by mala taký obal, ktorého cieľom by bol izolovať tepelnú výmenu s okolím - pozn. Cybernet Corporation). Toto cynické a bezohladné vysvetlenie nič nezmenilo na tom, že v chatách zostala zima, tak nanajvýš vhodná na posedenie v páperových bundách a čiapkách. Svoj ignorantský nezáujem o riešenie chcel zotrel argumentom, že predsa nám vychádza v ústrety a na kúpanie polročného dieťaťa nám poskytol vaničku. Nedodal však, že vanička bola potrebná pravé z toho dovodu, že v kúpeľni bolo do 15 stupňov. Situácia vyvrcholila tým, že časom sa schladilo a zamrzli rozvody vody do chatiek, vedené po povrchu. Ostali sme bez vody. Pritom chatka stála 1200 Sk za noc, pri našom počte 250 Sk/osoba/noc. Posudok chatiek bol jednoznačný: tieto "bungalovy" je možné prevádzkovať iba a výlučne v lete. Chatár Kačírek neváhal pre vidinu zárobku ubytovať aj rodiny s deťmi, vystaviť ich studenému odchovu a takto ich podviesť.
Hlavným bodom v čiernej knihe pobytu sa stala silvestrovská hostina. Na slávnostnej tabuli nás vítal do polovice naplnený pohár džúsu a 1 fľaša minerálky na 10 ľudí. To neveštilo nič dobré. Po štandardnom predjedle, šunkovej rolke s obyčajným majonézovým šalátom, a prípitku vodkou prišla extrémne malá porcia prvého hlavného chodu, kuracie prsia na pol dlane s plátkom syra, jedna kôpka ryže a štyri štvrťky opekaného zemiaka. Druhý chod o 22,00 pritvrdili. Naservírovali ho na malý, dezertný tanierik! Ležala na ňom hrudka už známeho šalátu a odrezky pečeného bravčového mäsa. Tretia sa servírovala kapustnica. Nemala farbu, čo svedčilo o absolútnom nedostatku masti a klobásy. Šťastnejší z polievky vylovili kus lacného špekáčika. Tomu adekvátna bola aj jej chuť. Pre úplnosť, menu zahrňovalo aj polnočný prípitok. Suma sumarum, všetky chody boli poddimenzované alebo pripravené bez základných surovín. To všetko za 650 korún. Toľko, čo stojí svadobné menu v trojhviezdičkovom hoteli. Pre úplnosť ešte dodávam, že na našu reklamáciu jedla personál nereagoval, ba ignoroval ju.
Chatár Kačírek našu celkovú reklamáciu ubytovania a silvestrovského menu neuznal za opodstatnenú. Mohol si to dovoliť, keďže vyobchodoval 100 percent ceny pobytu vopred. Týmto apelujem na potenciálnych klientov a zmluvných partnerov, aby si vzali poučenie a chatára spolu s morálne aj fyzicky zastaraným pionierskym táborom ponechali svojmu osudu, smutnému, ako táto premrhaná šanca na spokojnosť silvestrovských zákazníkov. Verím, že táto adresná kritika prispeje k tomu očistiť trh poskytovateľov turistických služieb od škodnej.

Odpoveď na sťažnosť:
Neobdržaná

Koeficient inštitúcie/firmy: -217 (veľmi negatívny)
Počet ďalších sťažností na: Chata Dierová: 0

Počet pochvál na: Chata Dierová: 0

Počet podnetov pre: Chata Dierová: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...

Juraj,Bratislava napísal(a) dňa 03.08.2007 o 11:38:15:
Bol som na chate Dierová u p. Kačírka a moja skusenosť zo zariadenim je velmi dobrá.Krásna príroda v kombináci s utulnym prostredim chaty a velmi prijemneho a ochotneho personálu mi zabezpečilo peknu dovolenku na ktoru mam pekne spomienky.Ak niekto caka luxus 4 hviezdičkoveho hotela nemal by chodiť na horsku chatu , ale to je asi problem informovanosti.

Evušík napísal(a) dňa 07.07.2007 o 10:24:17:
Tu sa nehovorí o chate AVII ale o CHATE DIEROVÁ, ktorá je nad CHATOU AVIOU. Na chatu AVIU chodím od malička, výborne tam varia a je tam nádherná príroda. Málokedy počula som na tú chatu sťažnosti, hoci je pravda s tým parkoviskom pred lavičkou, ale keby sa milostívý páni ťažili spýtať, zistili, že s autom sa dá dostať k chate cez Žažkov, síce je to cesta cez les a trošku náročná, ale o tom je príroda nie???? keď sa nelúbi chodte na *****HOTEL DO BLAVY. A za tú cenu akú CHATA AVIA ponúka svojim zákazníkom je to úžasné!!!! A oplatí sa tam chodiť cez leto!!! Vtedy je tam naj...
A ešte k ,,chate Dierová" som počula mnoho sťažností. Bol tam jeden tábor, ktorý sa sťažoval na pokazenú polievku, ktorú im lekár, ktorý bol s nimi zakázal jesť a ine hygienické prolémy.... a ževraj ***HOTEL.

ja napísal(a) dňa 01.04.2007 o 19:46:20:
na čo sa tam trepete v zime...ta chata je len pre tych co sa tam idu najebat a prespat, preto nevidim v tom nic zle!!! bol som tam velmi vela krat a srdecne rad sa tam vzdy vraciam a aj budem!!!!!!!!!!

jasko napísal(a) dňa 02.01.2007 o 09:19:50:
Bol som tam tento rok 06-07 nastastie len jednu noc nikomu tam neodporucam ist ani mojmu naj nepriatelovy je to tam katastrofalne nic tak otrasne ako pobyt v dierovej na chate AVIA som vzivote nezazil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!