Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: SAD, Bardejov

Predmet: vodič autobusu

Text sťažnosti:
Dňa 1.1.2001 (14.20 hod.) som cestoval linkou č.12 MHD Bardejov (zabezpečuje SAD Bardejov). To, že autobus, aj keď bol prázdny meškal 5 minút mi až tak nevadilo. Dokonca ani to, že keď sa so mnou pustil vodič do reči, začal mi tykať. Ale to, že sa mu nepáčilo zloženie mincí, ktorými som mu zaplatil (7 Sk = 3 x 2 Sk + 1 x 50 Hal. + 2 x 20 Ha. + 1 x 10 Hal.), tak to ma už teda nahnevalo. Nakoniec síce mince prijal, ale neodpustil si poznámky a pripomienky, podstatou ktorých bolo to, aby nebolo platené halierovými mincami.. Podľa cestovného lístka je meno vodiča Viktor Knapčík. Keď už v MHD BJ zaviedli takýto spôsob platenia, mali vyškoliť vodičov, čo si podľa príslušných zákonov dovoliť môžu a čo nie. Alebo im mali dať do každého autobusu jedného konduktora! Dúfam, že v najbližšej dobe sa to stane, a o výsledku školenia (osobitne pána Knapcika) nás SAD bude informovať. Rád by som kompetentných v SAD ešte poprosil o to, aby do vyjadrenia k tejto sťažnosti uviedli aj postup jej vybavenia a spôsob postihu p. Knapčíka (pretože bez postihu u nás asi ľudí neprevychováme). Pánovi Knapčíkovi treba vtĺcť do hlavy "Náš zákazník, náš pán" a vytĺcť spôsob jednania v štýle "Drž hubu a krok a buď rád, že si rád", ... alebo nech ide do nákladnej prepravy, tam každá krabica za seba neplatí a hlavne neodvráva.

Odpoveď na sťažnosť:
Po oboznámení so sťažnosťou, vodič poprel, aby bolo meškanie spoja a aby nejakým cestujúcim tykal. Podľa tvrdenia vodiča, výhrady k drobným haliernikom mal, ale slušným spôsobom žiadal cestujúceho, aby platil celými odpočítanými mincami, nakoľko prepočítavanie haliernikov spôsobuje veľké meškanie spoja. Na túto formu platenia dovolil si upozorniť v zmysle Mestského prepravného poriadku SAD čl.11. Napriek veľkej nespokojnosti vodiča z krivého obvinenia, podnet sťažovateľa bude predmetom jednania na najbližšej disciplinárnej komisie, ktorá k sťažnosti zaujme patričné opatrenia.

Reakcia vodiča autobusu:
Vzhľadom na to, že nevlastním a ani nemám prístup k internetu, chcem formou dopisu reagovať a zároveň, bohužiaľ protestovať proti nepravdivej sťažnosti, ktorú vám zaslal p. sťažovateľ. Som veľmi rád, že ste si túto hanebnú sťažnosť nechali overiť v SAD Bardejov, kde som zamestnaný. Tým ste mi dali možnosť obhájiť sa, za čo vám mnohokrát ďakujem. Táto sťažnosť SAD Bardejov veľmi prekvapila. A mňa? Nie len prekvapila, ale priam šokovala. Ak dovolíte, rád by som vám osobne v skratke napísal svoje vyjadrenie. V ČSAD (teraz SAD) Bardejov pracujem ako vodič od roku 1968, od doby, čo som sa v Bardejov oženil. Mám 57 rokov, takže nie som žiaden začiatočník. Prešiel som skoro celú Európu a najazdil som viac ako 2 mil. km bez dopravnej nehody. Za tie roky som sa snažil, čo najlepšie reprezentovať svojho zamestnávateľa. Vždy mi na tom veľmi záležalo. O to viac ma to mrzí, že pán sťažovateľ pošpinil moju česť a dobrú povesť. Trápné je na tom , že je to celé sprostá lož. A teraz k samotnej sťažnosti. Ano, jazdil som 1.1.2001 na linke č. 12, to je Bardejov okruh - Bardejovské kúpele a späť. Na tejto linke jazdím už dlhšiu dobu. Verím, že cestujúci, ktorých každodenne vozím sú so mnou spokojní, pretože ku každému som zdvorilý a slušný. Sťažovateľ začína, že autobus bol prázdny a 5 minút meškal. Tu nemá pravdu, pretože uvádza čas 14:20 a to som už bol na 6-7 zastávke. Jednoducho sa dalo overiť, na ktorej zastávke som vydal koľko lístkov (bolo ich 16) a to nie je tak veľa, aby tam vzniklo päťminútové meškanie. Ďalej píše, že som sa s ním pustil do reči a že som mu tykal. To už vôbec nie je pravda. Prečo by som sa s ním mal len tak baviť, keď to s určitosťou nebol môj známy. (koľkokrát známych len pozdravím. na žiadny rozhovor nie je čas) A tykanie? Verte mi, že tykám len známym a deťom. (Dúfam, že sa nejedná mladíka, ktorý na navštevuje ZŠ) K tomu cestovnému: K halierom, to sú 10 a 20 halierov, mam určité výhrady, resp. prípomienku, to je pravda. Ale vždy slušnou formou požiadam cestujúceho, pokiaľ to je možné, aby si nabudúce pripravil celých 50 halierov. Teraz vás napadne myšlienka, že to sú tiež peniaze. Akurát, že na linke je 23 zastáviek (za jednu smenu to prejdem 11x). Keby platili drobnými, ja si to musím prepočítať a hneď je to časová strata. Pritom ja mám časový rozpis, ktorý musím dodržovať. Keď meškám na ďalšej zastávke cestujúci utrúsi poznámku "meškáte pán vodič", ale on nevie, že tí, čo nastúpili pred ním na predošlých zastávkach, ma zdržali drobnými a ešte k tomu nastúpovali 2 alebo viac babičiek, ktoré musím tolerovať. A okrem toho, ďalší cestujúci, ktorý platí 10korunov alebo papierovou bankovkou, tak ten pochopiteľne nechce 0.20 + 0.20 + 0.10 + 0.50. On chce aspoň korunu. Preto to riešim tým spôsobom, že slušne, ale skutočne slušne ho požiadam, aby neplatili 10 alebo 20 haliermi. K 50 halierom nemám výhrady. Ten záver, čo píše, tak k tomu sa nechcem vyjadrovať, je to hlúpe. Čo si myslíte, kto potrebuje prevychovať. Ja alebo pán sťažovateľ. Ďakujem za pochopenie.

Poznámka:
Stáva sa málokedy, že zareaguje dotknutá osoba priamo. V tomto prípade sa tak stalo, čo je tiež znak slušnosti a zodpovednosti.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (812)49,45%
Nie (830)50,55%
Celkový počet hlasov: 1642

Koeficient inštitúcie/firmy: -21 (negatívny)
Počet ďalších sťažností na: SAD, Bardejov: 0

Počet pochvál na: SAD, Bardejov: 0

Počet podnetov pre: SAD, Bardejov: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


bedo napísal(a) dňa 20.07.2005 o 14:13:31:
Ty kokso...
Taketo staznosti su zbytocne. vodicovi staci povedat ze on to neurobil a "fajka zhasla". Budu sa tu ohanat 2 milionmi kolometrov. Mam omnoho horsiu skusenost a preto sa snazim autobusom vyhybat tak ako sa len da.
Pekny den.


napísal(a) dňa 21.06.2002 o 09:01:41:
OPRAVUJEM SA: vyhlaska 147/1992 platila, ked som to pisal. Aj som im to uviedol. Dnes uz plati 465/2001:

465/2001

VYHLÁŠKA
Národnej banky Slovenska
z 26. októbra 2001,
ktorou sa ustanovujú podrobnosti o postupe pri
prijímaní zákonných peňazí a pri nakladaní
s nimi a podrobnosti o poskytovaní náhrad
za necelé bankovky alebo za inak poškodené
bankovky a mince

Národná banka Slovenska podľa § 17h písm. c) a d) zákona Národnej rady
Slovenskej republiky č. 566/1992 Zb. o Národnej banke Slovenska v znení zákona
č. 149/2001 Z. z. (ďalej len „zákon“) ustanovuje:

§ 1
Prijímanie zákonných peňazí

(1) Fyzické osoby a právnické osoby s výnimkou Národnej banky Slovenska,
bánk a pobočiek zahraničných bánk (ďalej len „banka“) môžu z dôvodu podľa § 17a
ods. 3 písm. b) zákona odmietnuť prijatie nad 20 kusov mincí rovnakej
nominálnej hodnoty alebo celkove nad 30 kusov mincí rôznych nominálnych hodnôt.

(2) Ak je platiteľ povinný na základe požiadania príjemcu roztriediť
odovzdávané bankovky a mince, postupuje pri triedení podľa osobitného predpisu.
/1/



napísal(a) dňa 21.06.2002 o 07:36:39:
staznosti.sk chvali vodica za jeho reakciu. Ta vsak bola plna "sprostych lzi" ako to sam nazyva. Fantasticka bola jeho snaha, ked si ma osobne vyhladal aby ma "presvedcil" ze som sa stazoval neopravnene a bola to len "prkotina" a on ma 2 roky pred dochodkom .... bvla, bla, bla ... Vysledkom vsetkeho bolo ze sa zacal vyhrazat sudom, ked nenapisem riaditelovi SAD ze staznost bola neopodstatnena a ze sa mu ospravedlnujem.
Aj som list napisal v ktorom som reagoval na vodicov list kde som vsetko este raz podrobne vysvetlil. Rovnaky list som poslal aj do STAZNOSTI.SK, aby moja staznost nevyzerala po precitani reakcie vodica ako neopodstatnena. Tento list vsak uz STAZNOSTI.SK odmietli uverejnit na ich stranke s tvrdenim, ze oni poskytuju priestor iba na staznost a reakciu. Bolo to trochu divne pretoze takto vznikol jednoduchy navod pre tych, na ktorych sa niekto stazovat: Staznost popriet, stazovatela zniest pod zem a vsetko je OK. Dokonca ho este aj STAZNOSTI.SK za to pochvalili. (vid tento pripad)
Urobi z vodica "slusneho" a "zodpovedneho" cloveka, aj ked ma k dispozicii moje stanovisko, ktore som ziadal iba zverejnit ku staznosti. Mozno tak urobi dodatocne. Urcite ho este ma.


------------------------------------------------------------
Vyhlaska este stale plati, je zmenena len mena o kroej sa hovori.

Vyhláška č. 147/1992 Zb.

Štátnej banky československej, ktorou sa ustanovuje postup pri príjme zákonných peňazí a
nakladaní s nimi a pri poskytovaní náhrad za necelé a poškodené bankovky a mince
Oblasti úpravy:
Bankovky; Mince; Obeh zákonných peňazí; Štátna banka československá;
Schválené (Vydané): 16.03.1992 Účinnosť od: 09.04.1992
Uverejnené v č. 32/1992 Sbírky zákonů na strane 811



Príjem zákonných peňazí

§ 1

(1) Zákonné peniaze1) prijímajú Štátna banka česko-slovenská,
banky,2) pošty a ostatné právnické osoby (ďalej len "právnické
osoby") a fyzické osoby podľa týchto zásad:

a) platné česko-slovenské bankovky (ďalej len "bankovky")
prijímajú právnické a fyzické osoby bez obmedzenia,
b) platné česko-slovenské mince včítane pamätných mincí (ďalej
len "mince") prijímajú bez obmedzenia Štátna banka
česko-slovenská, banky a pošty; ostatné právnické a fyzické
osoby môžu odmietnuť prijatie mincí nad sumu 100 Kčs a nad 10
kusov tej istej nominálnej hodnoty a prijatie pamätných mincí,
c) právnické osoby prijímajú aj zákonné peniaze opotrebované
obehom, pokiaľ sa nimi platí a pokiaľ sú celé a celistvé;
Štátna banka česko-slovenská, banky a pošty za rovnakých
podmienok prijímajú aj zákonné peniaze poškodené inak než
obehom (ďalej len "poškodené zákonné peniaze"); obehom
opotrebované a poškodené zákonné peniaze sa nevydávajú späť do
obehu; fyzické osoby môžu prijatie obehom opotrebovaných alebo
poškodených zákonných peňazí odmietnuť.

(2) Za celé zákonné peniaze sa považujú také, ktorým nechýba
žiadna ich časť, za celistvé zákonné peniaze také, ktoré tvoria
súvislý a neporušený celok.
------------------------------------------------------------------
1) § 21 ods.1 zákona č.22/1992 Zb. o Štátnej banke
česko-slovenskej.
2) Zákon č.21/1992 Zb. o bankách.


Reklama