Sťažnosti.sk - sťažuj sa, kritizuj, nadávaj... (a chváľ!)

Podaj sťažnosť
Archív sťažností
Prehľad zákonov
Ankety
O projekte
Kontakt
>>> späť na hlavnú stránku

Rebríčky firiem rebríčky firiem

Anketa
Nebeží žiadna anketa.

Sťažnosť
na: Tatra banka

Predmet: zákaz použitia mobilného telefónu

Text sťažnosti:
Dôrazne a ostro protestujem proti Vašim nedemokratickým a diskriminačným prejavom, v zmysle obmedzovania osobnej slobody, ponižovania a zastrašovania občanov a zasahovania do ich súkromia, a vôbec neserióznemu prístupu z Vašej strany vo vzťahu k používateľom a používaniu mobilných telefónov vo "Vašich" priestoroch slúžiacich verejnosti. Pravdepodobne zabúdate na to, že Slovenská republika, v ktorej žijeme, je právnym štátom, z čoho vyplýva, že mne - ako občanovi - je dovolené všetko to, čo nie je zakázané zákonom. Preto sa Vás pýtam, na základe akého zákona si môžete dovoliť brániť občanovi používať mobilný telefón a prečo pri tých Vašich "diskriminačných tabuľkách" nie je presne uvedené číslo patričného zákona, rok ktorom bol vydaný a jeho presné znenie? Nezabúdajte na to, že som slobodný občan právneho štátu a ja rozhodnem o tom, kde a za akých podmienok budem používať telefón. Mobilné telefóny sú ako na medzinárodnej, tak aj národnej úrovni certifikované na bežné používanie. Nemajú negatívny vplyv ani na zdravie (uznané medzinárodnou zdravotnou organizáciou aj všetkými národnými organizáciami v krajinách, kde sa používajú, čo sú takmer všetky štáty sveta okrem Iraku, Kuby a KoĽDR), ani na iné prístroje (pri štandartnom používaní). Ak teda mobil ruší Vaše počítače, treba si ich dať zabezpečiť proti rušeniu (ja mám v robote 3 počítače a nič ich neruší) a ak ruší Vašich pracovníkov, treba ich poslať na liečenie, pretože nežijeme v praveku, ale v modernej dobe, takže či sa to niekomu páči alebo nie, mobilné telefóny sú chvála Bohu tu a bude ich našťastie stále viac. Pokiaľ chce niekto tzv. "návrat k prírode", t.j. ísť žiť do jaskýň, prípadne na stromy - nech sa páči, my ostatní zostaneme tu, v modernom a neustále sa rozvíjajúcom, technicky a technologicky orientovanom svete. Avšak najmä nezabúdajme na zákon a právo v právnom štáte. Preto Vás týmto dôrazne žiadam, aby ste čím skôr odstránili "diskriminačné tabuľky" vo všetkých Vašich priestoroch, aby sa slušní ľudia nemuseli cítiť trápne, dokazovať svoje zákonné práva zaručené Ústavou Slovenskej republiky, prípadne sa hádať s Vašimi pracovníkmi a pracovníkmi Vašej ochranky. Nikdy neobmedzujte ľudí a nezakazujte to, čo nie je podložené zákonom (iba zákon a právo je jediná skutočná autorita), čo nemá zákonné opodstatnenie, resp. čo je v rozpore so zákonom, ba čo viac, v prípade používania takého výrobku, akým je mobilný telefón - symbol slobody a skutočnej voľnosti v dnešnom modernom svete. Nech slúži ku cti občanov Slovenskej republiky skutočnosť, že napriek ekonomickým problémom je u nás najviac používateľov mobilných telefónov, v pomere k celkovému počtu obyvateľov, zo všetkých posttotalitných krajín sveta.

Odpoveď na sťažnosť:
Zákaz používania mobilných telefónov na našich pobočkách skutočne nie je podložený žiadnym konkrétnym právnym predpisom, platným na území SR. Avšak, napriek tejto skutočnosti, k rovnakému opatreniu pristúpili nielen vo väčšine rôznych kultúrnych inštitúcií, ale aj v mnohých iných bankách, pôsobiacich na slovenskom trhu (napr. Ľudová banka, Slovenská sporiteľňa, Československá obchodná banka, Prvá komunálna banka, Všeobecná úverová banka, Poštová banka a pod.). Predpokladáme, že nepoužívanie mobilných telefónov je na určitej pôde (nemocnice, divadlá, banky) prejavom slušnosti a tolerancie. K zavedeniu príslušného opatrenia vedenie našej banky však na rozdiel od dôvodov, ktoré ste menovali v rámci svojej pripomienky, viedla predovšetkým snaha zabrániť urýchlenému a nežiadúcemu úniku dôverných informácií o operáciách klientov, a tým predísť prípadným negatívnym dôsledkom. Preto, z dôvodu zvýšenia pocitu bezpečnosti našich klientov v priestoroch našich pobočiek, o zrušení zákazu používania mobilných telefónov v súčasnosti neuvažujeme.

Anketa: Zdá sa vám reakcia dotknutej inštitúcie/firmy postačujúca?
Áno (861)51,99%
Nie (795)48,01%
Celkový počet hlasov: 1656

Koeficient inštitúcie/firmy: 133 (veľmi pozitívny)
Počet ďalších sťažností na: Tatra banka: 3
22.05.2001 Sťažnosť na Tatra banka - správanie úradníčky
09.05.2000 Sťažnosť na Tatra banka - nakladanie s prostriedkami a byrokracia
13.02.2002 Sťažnosť na Tatra banka - Internet banking

Počet pochvál na: Tatra banka: 0

Počet podnetov pre: Tatra banka: 0

Diskusia:
Pridaj komentár ku sťažnosti...


ZuVEtufxp1u napísal(a) dňa 08.08.2016 o 07:24:41:
Comiitpteve isn’t so bad, Melissa, I find myself growing more competitive lately even against myself. The challenge is when competition is mean or degrades others in the same business. Even in this economy, I believe people can work together. Thanks for testing the plug-in!


copilot napísal(a) dňa 13.01.2007 o 01:26:23:
Plne suhlasím zo sťažovateľom...
Není to podložene v zákone ani v ustave,,Banky nemaju na to právo...Je to blbe ich vymyslené nariadenie...v Nemecku som to nikde nevydel...To je ako keby ochrankarovi banky zakazali používať pištoľ, lebo bude rušiť zamestnancov Banky..:)))))


dolfi napísal(a) dňa 10.05.2002 o 16:21:16:
Pripájam sa k reakcii Tatra banky na sťažnosť. Okrem bezpečnostných a technických dôvodov, aj banka podľa mňa patrí medzi miesta, kde používať mobil nie je vhodné ani slušné. Mobil si v banke iba stíšim, rušenie PC pri priehradke je vec banky, ale telefonovať vo vnútri by sa ozaj nemalo. Považujem to za prejav arogancie, nevychovanosti a netolerancie voči ostatným klientom. S uplatňovaním osobnej slobody to nemá nič spoločné.


G.Steinhubel napísal(a) dňa 16.02.2002 o 10:21:44:
Vazeni diskutujuci.Niektori z Vas si zasa mylia pojem z dojmom a demonstraciu s menstruaciou.V staznosti na banku sa nic nehovori o staznovanie sa v kine.V premietacej sale kina sa nepouzivaju ani pevne linky zamestnaneckych telefonov,ani ludia by sa nemali medzi sebou inac,ako sepotom rozpravat,pretoze je uplne prirodzene,ze by sa mali v kine chovat v maximalnej tichosti.V banke sa ale telefony – pevne linky - vzdy pouzivali a pouzivaju.Ak niekto povazuje za „neslusne“ telefonovat v banke,je to potom tak isto „neslusne“ aj od zamestnancov banky a tak isto by bolo „neslusne“ aj rozpravat sa s inou osobou v banke.Tak ako zamestnanec banky,je aj zakaznik banky v nej nie pre potesenie z umeleckeho pozitku – ako povedzme v kine,ale z dovodu plnenia si roznych povinnosti a telefonuje tam pre to,aby tieto povinnosti okamzite a ihned riesil.A ak niekto krici do telefonu,treba ho slusne upozornit,aby sa nespraval hlucne – a nie zakazovat ludom komunikovat !
A este jedna vec.Vsade vo svete je telefonovanie normalne,iba v dvoch nastupnickych statoch byvaleho Cesko-Slovenska je to neslusne? Ak sa to aj niekomu javi ako neslusne,nemoze to z tohoto svojho subjektivneho dovodu,a este naviac v rozpore s Ustavou,zakazovat.Ak by sa postupovalo podla takychto ludi,povazujucich normalnu,zauzivanu a uplne standardnu vec za neslusnu,pomaly by sa to tu zacalo podobat na Talibanom ovladany Afganistan = zakaz smiat sa,zakaz zenam riadit auto,povinnost nosit bradu,povinnost zenam zakryvat si tvar,vyucovat na skolach iba nabozenstvo,zakaz pouzivania internetu /aj to Taliban odovodnoval nezmyselnym moralizovanim/,atd.Zime normalnym,modernym zivotom,aky je zauzivany v Europe a nie primitivnym ,zaostalym,aky bol zauzivany v stredoveku! Jovan? Ponatno?


Dusan napísal(a) dňa 15.02.2002 o 15:59:27:
Presnejsie povedane:Kto zakazuje pozivat mobilny telefon,poskodzuje politicke a obcianske prava a slobody.Konanie akejkolvek takejto institucie,ktorej pocinanie je jednoznacne voci obcanovi-zakaznikovi obmedzujucim prejavom,je v ostrom rozpore s Ustavou SR.V listine zakladnych prav a slobod,ktora je mimochodom implementovana aj do Ustavy vsetkych demokratickych krajin - Slovensku republiku nevynimajuc - sa to povazuje za posliapavanie slobody prejavu a prava na informacie /zarucene Ustavou SR/ a diskriminaciu v zmysle zakazovania nezakazatelneho.Za vsetky priklady,preco je nutne neobmedzovat moznost slobodne komunikovat,len jeden:Starsi clen rodiny potrebuje pomoc.Je odkazany na starostlivost ineho clena rodiny.Jedinym stlacenim tlacitka na svojom mobile "vytoci" prednastavene telefonne cislo mobilu tohoto clena rodiny,ktory sa prave nachadza na poste,v banke apod.Dalej hadam netreba vysvetlovat.To iste plati aj pri vybavovani pracovnych veci.Na to mame mobilne telefony,aby sme ich pouzivali a to vsade tam,kde my uzname za vhodne a nie tam,kde nam to niekto "velkodusne" dovoli.Pokial je niekto napriek tomu na strane totalitnych institucii,ktore zaspali dobu,prajem mu napriek tomu prijemny a krasny den!


JuMeP napísal(a) dňa 24.01.2002 o 17:38:41:
je pravda ze z isteho hladiska to ma opodstatnenie ... ale ak niekto chce zabezpecit tento unik, postavi sa za dvere banky a telefonuje a unik informacii je presne taky isty


GiZMo napísal(a) dňa 16.01.2002 o 10:42:59:
to je blb, resp. nejaky chronicke stazovetel. mal by sa ist liecit. ved nech si skusi zacat telefonovat predo mnou v kine a zisti co je to demokracia :)


m napísal(a) dňa 20.10.2001 o 01:37:33:
ten kto písal sťažnosť nemá ani šajnu čo je to demokracia čo je obmedzovanie osobnej slobody! Zabudol na to že prišiel do súkromnej spoločnosti na vstúpil do objektu súkromnej spoločnosti a tá má právo si diktovať podmienky správania sa na svojom majetku. To je to isté ak niekto príde ku nemu domov a povie mu aby sa vyzul, že si neparje aby v jeho byte sa pohyboval obutý.
Sťažoavteľ by sa mal zamyslieť sám nad sebou a doplniť si svoje vedomosti hlavne o slušnom správaní sa.


Deny napísal(a) dňa 08.09.2001 o 04:49:38:
ČOSKORO TU ASI PRIBUDNE SŤAŽNOSŤ NA VLASTNÚ MANŽELKU, ZA "DISKRIMINÁCIU", NAKOĽKO MU NEDOVOLÍ PRI MILOVANÍ POUŽÍVAŤ MOBIL... (AK JE VÔBEC ŽENATÝ, LEBO PODĽA HOVÄDIN, ČO TU NAPISAL, TO SKOR VYZERA NA KOMPLEXOVANÉHO A PRIHLÚPLÉHO ŠTUDENTA, ČO SA NEVIE ODLEPIŤ OD MOBILU A INAK NA SEBA NEVIE PRITIAHNUŤ POZORNOSŤ)

P.S.: LEN ÚPLNY HLUPÁK MÔŽE TVRDIŤ, ŽE SLOVENSKO JE PRÁVNY ŠTÁT A ŽE JE SLOBODNÝM OBČANOM, KTORÝ V TOMTO ŠTÁTE ŽIJE...


Renáta napísal(a) dňa 31.08.2001 o 11:14:41:
Plne súhlasím s vyjadrením Tatry Banky k predmetnej sťažnosti. Pozdvihla by som najmä časť, že ide o prejav našej slušnosti a tolerancie voči prostrediu, v ktorom sa nachádzame.


Reklama